Historie a vývoj rozhlasových médií v Polsku před a po roce 1989
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Koziel, Radim
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T19:50:50Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T19:50:50Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23680
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se ve formě přehledové studie zabývá historií a vývojem rozhlasové krajiny Polsku před a především po roce 1989. Hlavní část práce dokumentuje vývoj a specifika tohoto rozsáhlého tématu po roce 1989. Autor v práci popisuje polský rozhlasový trh a analyzuje významné aspekty jeho vývoje v řadě srovnání s rozhlasovým systémem českým. V teoretické části je zpracován chrono-logicky vývoj historie rozhlasového vysílání do roku 1989, který je doplněn o další vý-znamné atributy. Zapracovány jsou metody zkoumání tématu a analýza mediálního systému Polska. Akcent je kladen na zásadní vybrané pojmy rozhlasové krajiny a legislativní rámec země. V praktické části se studie věnuje zkoumání vývoje duálního systému vysílání rozhlasových médií v Polsku od roku 1989 do současnosti. Analyzovány a srovnávány jsou významné rozdíly rozhlasových krajin Polska a Česka. Práce dále hodnotí a definuje jejich nedostatky a slabá místa, reflektuje zásadní vliv katolické církve v rozhlasových médiích. Ukazuje tak komplexně, jak interkulturní a politické aspekty dvou sousedních států, ovlivnily vznik a vývoj soukromého rozhlasového vysílání. |
cs |
dc.format |
94 s. (140 090 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2234699 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Polsko
|
cs |
dc.subject |
mediální systém
|
cs |
dc.subject |
přehledová studie
|
cs |
dc.subject |
rozhlasový trh
|
cs |
dc.subject |
poslechovost
|
cs |
dc.subject |
Poland
|
en |
dc.subject |
media systém
|
en |
dc.subject |
overview study
|
en |
dc.subject |
radio market
|
en |
dc.subject |
radio audience ratings
|
en |
dc.title |
Historie a vývoj rozhlasových médií v Polsku před a po roce 1989 |
cs |
dc.title.alternative |
History and Development of Radio in Poland Before and After 1989 |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2013-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is overview study of the history and the development of the radio broadcasting in Poland before and especially after 1989. The main part of the thesis docu-ments the development and specifics of this broad topic after 1989. The author describes a Polish radio market and analyzes the important aspects of its deve-lopment compared to the Czech radio system. The teoretical part contains a chronological history of radio broadcasting till 1989 and it is complemented by other important attributes. Also methods of topic research are included, as well as the analysis of media system of Poland. The fundamental terms of radio broadcasting and the legislative framework of the country is highlighted. The practical part is targeted by research of the dual system of radio broadcasting develo-pment in Poland from 1989 until the present. Significant differences of Poland and Czech radio broadcasting system are analysed and compared. The thesis evaluates radio broad-casting systems deficiencies and weaknesses and also reflects a fundamental influence of the Catholic church in the radio broadcast media. The thesis comprehensively describes how intercultural and political aspects of the two neighboring countries influenced the formation and the evolution of private radio broadcasting. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32498
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account