dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Schwachová, Vlasta
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T19:50:01Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T19:50:01Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23679
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku nákupního chování spotřebitelského segmentu zlínských seniorů v oblasti potravin. Teoretická část práce se zabývá funkcí maloobchodu, spotřebním chováním, segmentací trhu, procesem stárnutí populace a specifickým segmentem cílové skupiny seniorů. Praktická část je věnována existujícím výzkumům seniorské generace, analýze maloobchodních prodejen ve Zlínském kraji a kvantitativnímu šetření zaměřenému na nalezení klíčových faktorů pro rozpoznání nákupního chování zlínských seniorů. V projektové části práce je uveden návrh doporučení pro přijetí nového konceptu prodeje potravin, včetně komunikace zacílené na seniory jako zákazníky maloobchodu. |
cs |
dc.format |
115 s. |
cs |
dc.format.extent |
4710505 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
retail
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.title |
Spotřebitelské chování segmentu zlínských seniorů v oblasti potravin |
cs |
dc.title.alternative |
Consumer Behaviour of the Segment of Senior Citizens of Zlín in the Field of Foodstuffs |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work is focused on the problematic of the shopping behaviour of the consumer segment of the retired people within the region of Zlin in the field of foodstuffs. The theoretical part deals with the function of the retail trade, consumer behaviour, market segmentation, aging process of the population and the specific segment of the target group of the retired people. The practical part is devoted to the existing surveys of the generation of the retired people, analysis of the outlet shops in the region of Zlin and application of the quantitative surveys focused on finding the key factors to recognize the shopping behaviour of the pensioners of the region of Zlin. In the project part there is a suggestion for the acceptance of a new concept in the sale of foodstuffs, including the communication targeted on the retired people as customers of retail shops. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32518
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-16 |
|