Marketingový mix farmaceutického produktu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Grygarová Zenzingerová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T18:53:51Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T18:53:51Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23645
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na analýzu aktuální pozice léčiva na předem definovaném trhu. Jejím cílem je zmapovat postavení a vnímání léčiva cílovou skupinou lékařů ve srovnání s konkurencí. V praktické části je obsažena charakteristika prostředí konkrétní farmaceutické společnosti a jejího vybraného léčiva. Popsán je obsah marketingového mixu, který byl použit při zaváděcí kampani. Na základě marketingového průzkumu je provedeno vyhodnocení jeho skladby, definován positioning léčiva tak, jak je vytvořen u lékařů a v rámci vyhodnocení a závěru práce jsou doporučeny změny marketingové komunikace směrem k dané cílové skupině lékařů. |
cs |
dc.format |
61 s. (77 397 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1900933 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
farmacie
|
cs |
dc.subject |
léčivo
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
positioning
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový průzkum
|
cs |
dc.subject |
pharmaceutical industry
|
en |
dc.subject |
pharmaceutical product
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
positioning
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Marketingový mix farmaceutického produktu |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Mix of a Pharmaceutical Product |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Harantová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis is focused on the analysis of a pharmaceutical product?s position on a predefined market. The aim of the thesis is to map the position of a pharmaceutical product and its perception by the target group of physicians in comparison with a competitive product. In the practical part of the thesis a characteristics is provided of the environment in a spe-cific pharmaceutical company, as well as of its selected product. The marketing mix used to launch this product is described. Based on marketing research, the structure of the marketing mix was evaluated and the positioning of the pharmaceutical product was defined. The final part of the thesis recommends changes in the marketing communication aimed at the given target group of physicians. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32367
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account