dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Feniková, Nina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T18:43:02Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T18:43:02Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23634
|
|
dc.description.abstract |
V dnešní době firmy čelí stále rostoucímu tlaku veřejnosti na přijetí principů společenské odpovědnosti a etického chování. Mnoho firem již tento požadavek uchopilo jako příležitost k zavedení strategie společenské odpovědnosti, která směřuje k dlouhodobé udržitelnosti a konkurenceschopnosti firem a zároveň se stává prostředkem rozvoje okolních komunit a celé společnosti. Jednou z cest, kterými firmy demonstrují své odpovědné chování, jsou i programy firemního dobrovolnictví. Cílem diplomové práce je analýza CSR aktivit ArcelorMittal Ostrava s užším zaměřením na program firemního dobrovolnictví a následný návrh rozvoje tohoto programu, jako účinného nástroje CSR aktivit firmy. Teoretická část práce se věnuje základním teoretickým východiskům konceptu společenské odpovědnosti firem s důrazem na firemní dobrovolnictví jako jeden z jeho nástrojů. Praktická část práce představuje firmu ArcelorMittal Ostrava a jednotlivé složky jejího korporátního konceptu CSR. Jejich lokální aplikaci pak dále porovnává s dalšími zahraničními pobočkami ArcelorMittal. Následně je představen firemní dobrovolnický program a analyzovány výstupy z provedeného zaměstnaneckého průzkumu. V projektové části jsou pak na základě zjištěných skutečností vytvořeny konkrétní návrhy na zlepšení programu firemního dobrovolnictví a vytvořen jednoduchý manuál pro vedení projektů firemního dobrovolnictví. Závěrem je navržen akční plán firemního dobrovolnictví pro rok 2014. |
cs |
dc.format |
101 s. (176 920 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1511815 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Společenská odpovědnost firem
|
cs |
dc.subject |
CSR strategie
|
cs |
dc.subject |
stakeholders
|
cs |
dc.subject |
firemní filantropie
|
cs |
dc.subject |
firemní dárcovství
|
cs |
dc.subject |
firemní dobrovolnictví
|
cs |
dc.subject |
zapojení zaměstnanců
|
cs |
dc.subject |
Corporate Social Responsibility
|
en |
dc.subject |
CSR strategy
|
en |
dc.subject |
stakeholders
|
en |
dc.subject |
corporate philanthropy
|
en |
dc.subject |
corporate giving
|
en |
dc.subject |
corporate volunteering
|
en |
dc.subject |
employee engagement
|
en |
dc.title |
Firemní dobrovolnictví jako součást CSR aktivit firmy |
cs |
dc.title.alternative |
Corporate Volunteering as Part of Corporate CSR Activities |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2013-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Nowadays companies are facing an ever-increasing public pressure to adopt the principles of social responsibility and ethical behaviour. Many companies have already taken this requirement as an opportunity to introduce a social responsibility strategy, which aims at long-term sustainability and competitiveness and at the same time becomes a means of developing the local communities and the society as a whole. One of the ways for companies to demonstrate their responsible behaviour is through corporate volunteering programs. The aim of this thesis is to analyze the CSR activities of ArcelorMittal Ostrava, especially the corporate volunteering program and its subsequent development, as an effective tool of the company's CSR activities. The theoretical part deals with a basic theoretical back-ground of the corporate social responsibility concept, with an emphasis on corporate volunteering as one of its tools. The practical part introduces the company ArcelorMittal Ostrava and the components of its corporate CSR concept. The local use of the concept is then compared to other foreign ArcelorMittal units. Subsequently, the corporate volunteering program is presented and the outcomes of an employee survey are analyzed. Based on the findings, specific recommendations to improve the corporate volunteering program are made in the project part and a simple guide for managing the volunteering projects is produced. In conclusion, a volunteering action plan for 2014 is suggested. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32487
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|