dc.contributor.advisor |
Romaňáková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Kučerová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T17:53:04Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T17:53:04Z |
|
dc.date.issued |
2013-03-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23598
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je analýza získávání zdrojů v nestátní neziskové organizaci v oblasti sociálních služeb. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá zejména neziskovým sektorem v České republice, druhy a formami sociálních služeb a právními předpisy, které tyto služby upravují. Popisuje marketing neziskových organizací, zásady a techniky využití fundraisingu při získávání zdrojů pro nestátní neziskovou organizaci. Praktická část práce analyzuje úroveň využití fundraisingu v organizaci a to zejména v pěti základních oblastech, kterými jsou individuální fundraising, firemní fundraising, fundraising z nadací a nadačních fondů, fundraising z veřejné správy a samofinancování jako forma interního fundraisingu. V uvedených oblastech jsou v práci zkoumány formy a typy příspěvků, komunikace s dárci, motivy dárců a apely, které na ně působí, dále pak podíl jednotlivých oblastí na celkových příjmech a jejich vývoj v čase. Výsledkem práce jsou návrhy a doporučení vedoucí ke zlepšení efektivnosti využití fundraisingových aktivit v Charitě Zlín |
cs |
dc.format |
115 s. (171 750 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1869836 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: Marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
Fundraising
|
cs |
dc.subject |
Neziskový sektor
|
cs |
dc.subject |
Sociální služby
|
cs |
dc.subject |
Dárcovství
|
cs |
dc.subject |
Keywords:Marketing services
|
en |
dc.subject |
Fundraising
|
en |
dc.subject |
Non-profit sector
|
en |
dc.subject |
Social services
|
en |
dc.subject |
Donation
|
en |
dc.title |
Analýza využití fundraisingu v neziskové organizaci - Charita Zlín |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Use of Fundraising in Non-profit Organization - Charita Zlín |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2013-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Aim of this bachelor thesis is analysis of obtaining funds in non-state non-profit organization which is specialized in social services. The work consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part deals mainly with non-profit sector in the Czech Republic, types and forms of social services and legal standards, which regulate these services. It describes marketing of non-profit organizations, principles and techniques of use of fundraising in obtaining funds for non-state non-profit organization. The practical part analyses the level of use of fundraising in organization especially in five categories which are individual fundraising, corporate fundraising, fundraising from foundations and foundation funds, fundraising from the public administration and self-financing as a form of internal fundraising. In mentioned areas are examined forms and types of contributions, communication with donors, motivation and appeals, which influence them, then participation of each area in total income and their development in time. Result of the work consists of suggestions and recommendations to improve efficiency of use of fundraising activities in Charita Zlín. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
32649
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|