Vliv na prodeje umístěním vybraných produktů do vertikálních bloků na regále
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Sklenková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T15:22:57Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T15:22:57Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23520
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na vizuální merchandising, konkrétně na umístění zboží do vertikálních prodejních bloků na standardních prodejních pozicích tj. regále, a jeho vliv na prodeje vybraných produktů. Práce sleduje chování nakupujících v místě prodeje a nástroje merchandisingu a jak je možné ovlivnit nákupní rozhodnutí zákazníka. V praktické části sleduje prodeje ve vybraném obchodním řetězci a porovnává prodeje vybraných produktů před a po implementací vertikálních bloků na regálech. Zjišťuje, že vystavení zboží umístěné do vertikálních prodejních bloků může pozitivně ovlivnit výši prodejů. |
cs |
dc.format |
82 s. |
cs |
dc.format.extent |
2031707 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
nakupující
|
cs |
dc.subject |
spotřební chování
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
smyslový marketing
|
cs |
dc.subject |
vizuální merchandising
|
cs |
dc.subject |
místo prodeje
|
cs |
dc.subject |
regál
|
cs |
dc.subject |
category management
|
cs |
dc.subject |
maloobchodní řetězce
|
cs |
dc.subject |
Consumer
|
en |
dc.subject |
shopper
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
buying behavior
|
en |
dc.subject |
sensory marketing
|
en |
dc.subject |
visual merchandising
|
en |
dc.subject |
point of sale
|
en |
dc.subject |
shelf
|
en |
dc.subject |
category management
|
en |
dc.subject |
retail chains
|
en |
dc.title |
Vliv na prodeje umístěním vybraných produktů do vertikálních bloků na regále |
cs |
dc.title.alternative |
Effect on Sales by Placement of Selected Products into Vertical Blocks on the Shelf |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2013-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis focuses on the visual merchandising, namely the placing of goods in vertical blocks on standard sales positions ie shelf, and its influence on the sales of selected products. Work monitors the behavior of shoppers at the point of sale and merchandising tools and how they can affect the customer's buying decision. In the practical part monitors sales in selected retailer and compares the sales of selected products before and after the implementation of vertical blocks on the shelves. Survey finds that exposure of the goods placed in vertical distribution blocks can positively affect the amount of sales. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32519
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account