dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Marešová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T15:22:07Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T15:22:07Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23519
|
|
dc.description.abstract |
Prvovoliči. Skupina několika desítek tisíc mladých lidí, kteří chtějí svobodu, a zároveň je možná příliš nezajímá zodpovědnost. Jejich volební právo vzniká dosažením 18 let,zároveň však, podle sociologů, člověk dospěje k voličsky zodpovědnému chování ve věku kolem 30 let. Má vůbec význam tuto skupinu mladých lidí, kteří vykazují na jedné straně známky povrchních znalostí a na druhé straně i často vyhraněné názory na politiku, zkoumat či oslovovat? Budoucnost má v sobě mnoho neznámých proměnných. Jakou roli mají či mohou mít ve společenském klimatu dnešní svobodné doby právě prvovoliči? Tato otázka je předmětem práce. Ambicí není nalézt odpovědi na existenční otázky společnosti, ale poukázat na potenciál mladých z pohledu politického prostředí a jeho dopadu na jejich názorové a hodnotové smýšlení i jednání. To přece má vliv na další směřování země a to i díky jejich volební participaci či naopak pasivitě. Jak s tímto potenciálem pracovat a přesvědčit mladou generaci k občanské aktivitě, to je pak tématem projektové části práce. |
cs |
dc.format |
93 s. 116173 z.,Přílohy 15 s |
cs |
dc.format.extent |
2788322 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prvovoliči
|
cs |
dc.subject |
sociologie a psychologie prvovoličů
|
cs |
dc.subject |
volební systém
|
cs |
dc.subject |
volební chování
|
cs |
dc.subject |
politická komunikace
|
cs |
dc.subject |
etika politického
|
cs |
dc.subject |
mediálního a výzkumného prostředí
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
veřejné mínění
|
cs |
dc.subject |
volební preference
|
cs |
dc.subject |
prezidentská volba
|
cs |
dc.subject |
marketingová a komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
first-time electorate
|
en |
dc.subject |
sociology and psychology of first-time electorate
|
en |
dc.subject |
electorate system
|
en |
dc.subject |
political communication
|
en |
dc.subject |
ethics of political
|
en |
dc.subject |
media and research environment
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
public opinion
|
en |
dc.subject |
election preferences
|
en |
dc.subject |
presidential election
|
en |
dc.subject |
marketing and communication strategy
|
en |
dc.title |
Komunikační strategie pro prezidentské volby v České republice zaměřená na skupinu prvovoličů |
cs |
dc.title.alternative |
Communication Strategy for the Presidential Elections in the Czech Republic Targeted on the Group of First-Time Voters |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
First-time electorate. The group of several tens of thousands of young people who seek freedom and simultaneously don't care much about responsibility. They acquire voting rights by arriving at the age of 18, however, a person comes of age in respect of reasonable behaviour in the capacity of a voter only when he/she is about 30. It is significant to examine and address this group of young people manifesting signs of superficial knowledge in contrast against their clear-cut and strong opinions on politics. The future involves a lot of variables in itself. What is or might be the role of specifically first-time electorate in the societal climate of contemporary free epoch, constitutes the subject-matter of my thesis. It is not my ambition to find responses to existential issues of the society, but to highlight the potential of the young in view of political environment and the impact thereof on their outlook as concerns values and opinions; as well as their conduct which might have an influence on further routing of the country thanks to their participation in the elections or conversely to their passivity. How to deal with this potential and to persuade young generation to engage in civic activities shall be the topic of the project section of the paper. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32505
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|