Analýza návštěvnosti internetových stránek a návrh podpory návštěvnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rosman, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Sitta, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T20:44:39Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T20:44:39Z |
|
dc.date.issued |
2012-04-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23462
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá způsoby sledování chování zákazníka na podnikových webových stránkách. Základním cílem práce je analýza jednotlivých faktorů, které ovlivňují chování zákazníka. Dále se zaměřuje na nové formy marketingové komunikace, spojené s rozvojem nových technologií, a vliv zvyšující se komercionalizaci internetu. První, teoretická část, pojednává o vývoji internetu a informačních technologií, jejich dopad na ekonomiku, podnikáním a důsledky těchto dopadů. Práce se zaměřuje také na problematiku webové analytiky, marketingové hodnoty webu a způsobu propagace webu. V praktické části je zanalyzována návštěvnost stránek společnosti XYZ. Na základě výsledků této analýzy jsem v poslední části práce navrhl doporučení na zlepšení marketingové propagace webu a zkvalitnění měření návštěvnosti webu a internetového obchodu. |
cs |
dc.format |
69 s. |
cs |
dc.format.extent |
3827428 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Návštěvnost webu
|
cs |
dc.subject |
webová stránka
|
cs |
dc.subject |
webová analytika
|
cs |
dc.subject |
konverze
|
cs |
dc.subject |
konverzní poměr
|
cs |
dc.subject |
e-komerce
|
cs |
dc.subject |
Website Traffic
|
en |
dc.subject |
Website
|
en |
dc.subject |
Web Analytics
|
en |
dc.subject |
Conversion
|
en |
dc.subject |
Conversion Rate
|
en |
dc.subject |
E-Commerce
|
en |
dc.title |
Analýza návštěvnosti internetových stránek a návrh podpory návštěvnosti |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Website Traffic and Suggestions to Improve Website Traffic |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pivnička, Michal |
|
dc.date.accepted |
2012-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis follows up ways of customer behaviour on corporate website. The basic aim of my work is analysis of individual factors that influence customers? behaviour. This work also focuses on new forms of marketing communications that are connected to rapid expansion of new technologies and influences of commercialization of the Internet. First theoretical part focuses on advancement of Internet and information technology, their influence on economics, business and consequences of this influence. This thesis focuses on web analytics, website marketing value and means of website promotion. The practical part analyses website traffic XYZ company?s website. In the last part of my work I propose several recommendations about website promotion and improvement in website traffic monitoring based on results of this analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/118
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
24694
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2012-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account