1. Teoretická část: Práce s barvou při tvorbě audiovizuálního díla a její srovnání ve vztahu k výtvarnému umění 2. Praktická část: Hraný film - kamera
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Slivka, Ondrej
|
|
dc.contributor.author |
Vyčichlo, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T15:01:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T15:01:25Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23242
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce pojednává o možnostech, kterými disponuje kameraman při tvorbě vizuálního díla k ovlivňování narativních i psychických stavů diváka za pomoci využití barev. Je zá- roveň analýzou základních postupů při práci s barvou, využitých při tvorbě autorského filmu. Popisuje snahu o využití teoretických podkladů pro jejich transformaci v praktickou realizaci díla. |
cs |
dc.format |
37 s. (31 065 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2570681 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
barva
|
cs |
dc.subject |
symbol
|
cs |
dc.subject |
kontrast
|
cs |
dc.subject |
psychologie
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
výtvarné umění
|
cs |
dc.subject |
color
|
en |
dc.subject |
symbol
|
en |
dc.subject |
contrast
|
en |
dc.subject |
psychology
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
visual arts
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Práce s barvou při tvorbě audiovizuálního díla a její srovnání ve vztahu k výtvarnému umění 2. Praktická část: Hraný film - kamera |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Working with Colour in Filmmaking and Comparison with Fine Arts 2. Practical Part: Film, Minimum Lenght 10 Minutes, Cinematography |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Liebenberger, Július |
|
dc.contributor.referee |
Milko, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2012-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This paper discusses the possibilities available to the cinematographer to create a visual narrative works to influence psychological states of the viewer through the use of colors. It also analyzes the basic procedures for working with color, utilized in the creation of the filmcopyright. It desribes efforts to use the theoretical basis for their transformation into practial work. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/124
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
26937
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2012-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account