Analýza konkurence firmy XYZ se zaměřením na znalost značky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šilhánová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Machula, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T12:57:57Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T12:57:57Z |
|
dc.date.issued |
2012-05-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23176
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je analýza konkurence firmy XYZ se zaměřením na znalost značky. Obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. V první části je zpracován vhodný teoretický podklad k tématu na základě poznatků z odborné literatury. Ve druhé, praktické části jsou nejprve provedeny modelové analýzy za použití SWOT analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil a poté následuje analýza konkurentů společnosti. Nakonec je proveden marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, zaměřený na znalost firmy vzhledem k vybraným konkurentům. Po vyhodnocení daných analýz jsou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. |
cs |
dc.format |
75 s. (75 769 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1850879 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces Analysis
|
en |
dc.subject |
Marketing Reasearch
|
en |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence firmy XYZ se zaměřením na znalost značky |
cs |
dc.title.alternative |
Competition Analysis for the Company XYZ Focusing Primarily on Brand Awareness |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2012-09-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of bachelor thesis is competition analysis for the company XYZ focusing primarily on brand awareness. The content of thesis is divided into two main parts. The first part is processed by a siutable theoretical basis for topic on the basis of professional literature. In the second, practical part are first performed model analysis using SWOT analysis and Porter's Five Forces Analysis and this analysis are followed by competition analyses of company. Finally, marketing research is made through survey focusing on company awareness due to competition. After evaluation of selected analyses are suggested recommendation for increase the competitiveness of company. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
28225
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-08-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account