dc.contributor.advisor |
Půček, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Štěrbová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T00:13:49Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T00:13:49Z |
|
dc.date.issued |
2012-06-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/22752
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o vybraných významných památkách a velmi známých muzeích v Uherském Hradišti a jeho nejbližším okolí. Zaměřuje se na popis a vymezení teoretických pojmů a souvislostí, začlenění marketingu a jeho principů a částí do kontextu muzejnictví. Dále je pak práce orientovaná na teorii projektového řízení, neboť v praktické části je krom jiného popsán projekt výstavby nového Muzea v přírodě v atraktivní lokalitě uherskohradišťského Rochusu. Tento projekt je následně rozšířen o navrhované marketingové aktivity zaměřující se na trvalé zvýšení návštěvnosti skanzenu včetně doporučení vhodné formy propagace. Praktická část se mimo tento projekt zaměřuje na analýzu čtyř základních faktorů, podle kterých se klient při výběru muzea řídí a orientuje. |
cs |
dc.format |
84 |
cs |
dc.format.extent |
3394667 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
muzeum
|
cs |
dc.subject |
památka
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
projektové řízení
|
cs |
dc.subject |
návštěvnost
|
cs |
dc.subject |
Museum
|
en |
dc.subject |
Monument
|
en |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Project management
|
en |
dc.subject |
Visit rate
|
en |
dc.title |
Marketing muzeí a památek okresu Uherské Hradiště |
cs |
dc.title.alternative |
Museum and Listed Monument Marketing in the District of Uherské Hradiště |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlíček, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2012-09-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
These thesis deals with selected significant monuments and well-known museums in Uherske Hradiste and its vicinity. It focuses on the description and definition of theoretical concepts and contexts, and integration of marketing principles and its elements in the context of museums. Further the work is focused on the theory of management managements, because in the practical part there is also described project of building a new Museum in nature in an attractive location Rochus in Uherské Hradiště. This project is later extended with the proposed marketing activities focused on the sustained increase of the attendance in museum incl. recommendation of appropriate forms of promotion. The practical part is out of this project focused on analyzing four main factors, by which the client controls the selection and orientation of the museum. |
en |
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/119
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public sector administration and regional development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
28211
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-08-13 |
|