Astronaut a jeho velký třesk
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šebesta, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Vičík, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-08T20:34:21Z |
|
dc.date.available |
2013-10-08T20:34:21Z |
|
dc.date.issued |
2011-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/22630
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je seznámení čtenáře s animační technologií papírek, a s průběhem výroby výtvarné části pro film Astronaut a jeho velký třesk. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá z vymezení technologie animace papírku, dále navazuji přehledem významných osobností animátorů a výtvarníků, zahraničních i domácích. Také uvádím přehled počítačových programů, ve kterých je možné animaci papírku realizovat. Praktická část představuje reflexi tvorby filmu Astronaut a jeho velký třesk. Cílem této části je poskytnutí návodu, jakými způsoby lze vytvořit animaci papírku. Práci zakončuji zhodnocením možností a funkcí programu Adobe After Effects. |
cs |
dc.format |
26 s. (46 775) |
cs |
dc.format.extent |
1023034 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
animace papírku
|
cs |
dc.subject |
výtvarná stránka
|
cs |
dc.subject |
Adobe After Effects
|
cs |
dc.subject |
cut out animation
|
en |
dc.subject |
art design
|
en |
dc.subject |
Adobe After Effects
|
en |
dc.title |
Astronaut a jeho velký třesk |
cs |
dc.title.alternative |
Creation, Reflection and Experience from the Making of a BA Film on the Theme of "Astronaut's Big Bang" from the Perspective of the Director and Animator |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Malík, Vladimír |
|
dc.date.accepted |
2012-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to familiarize the reader with cut-out animation and with the course of manufacturing the art part for the film Astronaut and his big bang. The thesis is divided into two parts - theoretical part and practical part. The theoretical part consists of definition of technology of cut-out, furthermore I follow up with overview of famous animators and artist, both foreign and domestic. I also state overview of computer programs, in which it is possible to implement animation of paper. The practical part presents the reflection of making of the film Astronaut and is big bang. The aim of this part is to provide a manual on ways it is possible to create cut-out animation. I finish the thesis with judging of functions and possibilities of program Adobe After Effects. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola filmová Zlín |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/131
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Klasická animovaná tvorba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Classical Animation |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
24160
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account