dc.contributor.advisor |
Šefčík, Vladimír
|
|
dc.contributor.author |
Dostálová, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-08T04:25:51Z |
|
dc.date.available |
2013-10-08T04:25:51Z |
|
dc.date.issued |
2011-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/22264
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce provádí na základě teoretického zdůvodnění externí a interní analýzu prostředí konkrétního podniku za účelem stanovení podnikové strategie. Teoretická část popisuje v rámci analýzy externího prostředí PEST analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil. Analýzu interního prostředí představuje hodnototvorný řetězec a finanční analýza. Praktická část práce provádí konkrétní analýzu prostředí podniku a dotazníkové šetření směřované k zákazníkům. Výsledkem jsou zjištěné nedostatky a výstupem práce bude navržení strategie, která bude zjištěné nedostatky eliminovat. |
cs |
dc.format |
71 s. (83 238 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1489098 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Strategický řídící proces
|
cs |
dc.subject |
marketingová situační analýza
|
cs |
dc.subject |
externí a interní prostředí
|
cs |
dc.subject |
podniková strategie
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
hodnototvorný řetězec
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
Strategic directional process
|
en |
dc.subject |
marketing situation analysis
|
en |
dc.subject |
external and internal environment
|
en |
dc.subject |
business strategy
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter model of five competitive strengths
|
en |
dc.subject |
value chain
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
propagation
|
en |
dc.title |
Analýza externího a interního prostředí pro zpracování podnikové strategie |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of External and Internal Environment for Determination of the Business Strategy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lošek, Václav |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis has been worked out on the basis of theoretical justification of an external and internal analysis of a specific company environment in order to determine the company strategy. The theoretical part describes, in terms of analysis of external environment, PEST analysis and Porter model of five competitive strengths. The analysis of internal environment represents value chain as well as financial analysis. The bachelor thesis practical part focuses on a specific analysis of the company environment and taking advantage of a questionnaire survey directed to customers. As a result of the above doing some deficiencies have been found while the thesis output is a proposal of a suitable strategy to eliminate found deficiencies. |
en |
dc.description.department |
Ústav logistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/106
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistika a management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
27354
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-11 |
|
local.subject |
strategický management
|
cs |
local.subject |
strategic planning
|
en |