3D vizualizace produktů v průmyslovém designu + tvorba 3D modelu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Škarka, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Marek, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-08T00:21:16Z |
|
dc.date.available |
2013-10-08T00:21:16Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/22167
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje problematice 3D vizualizací. Zamýšlí se nad vývojem od okamžiku vzniku potřeby produkty vizualizovat až po současnost. Dále zmiňuje vývoj na poli 3D softwaru, vysvětluje základní pojmy a pracovní postupy. Jejím cílem je představit digitální 3D technologii jako mocný nástroj pro průmyslový design, shrnout její výhody pro obor a zamyslet se nad možnostmi budoucího využití 3D v oblasti průmyslového designu. Práce je podložena praktickou tvorbou 3D modelu konkrétního produktu a její část je zároveň metodickou dokumentací postupu jeho vytvoření v programu Cinema 4D od přípravy podkladů až po finální obrazový výstup. |
cs |
dc.format |
90 s. (180 611 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
26791120 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
3D
|
cs |
dc.subject |
počítačová grafika
|
cs |
dc.subject |
vizualizace
|
cs |
dc.subject |
animace
|
cs |
dc.subject |
modelování
|
cs |
dc.subject |
Cinema 4D
|
cs |
dc.subject |
průmyslový design
|
cs |
dc.subject |
3D
|
en |
dc.subject |
computer graphics
|
en |
dc.subject |
visualization
|
en |
dc.subject |
animation
|
en |
dc.subject |
modeling
|
en |
dc.subject |
Cinema 4D
|
en |
dc.subject |
industrial design
|
en |
dc.title |
3D vizualizace produktů v průmyslovém designu + tvorba 3D modelu |
cs |
dc.title.alternative |
3D Visualization of Products in Industrial Design + The Making of a 3D Model |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Podzimek, Ondřej |
|
dc.date.accepted |
2012-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issue of 3D visualization. It ponders on the evolution, from the birth of the need of visualization to the present day. Furthermore, it mentions development in the field of 3D software and explains the basic terms and methods. Its aim is to introduce digital 3D technology as a powerful tool for industrial design, to summarize its advantages in the field, and to consider the future possible uses of 3D in the field of industrial design. This thesis is supported by the practical creation of a 3D model of a particular product. This part of the thesis is also a methodology on how to create a 3D model in the Cinema 4D software from the preparation of blueprints and references to final image output. |
en |
dc.description.department |
Kabinet teoretických studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/226
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Průmyslový design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Product Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
27666
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account