dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Mikundová, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T19:27:45Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T19:27:45Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21990
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je vytvoření fundraisingového plánu pro konkrétní neziskovou organizaci v oblasti sociálních služeb. Teoretická část práce vymezuje druhy, formy, zařízení a základní činnosti sociálních služeb a jejich nejčastější právní formy v rámci neziskového sektoru. Specifikuje marketing v sociálních službách, a popisuje hlavní zásady fundraisingu, osobnost fundraisera, a základní metody fundraisingu. V analytické části je zpracována analýza vnitřního a vnějšího prostředí organizace a současného stavu fundraisingových aktivit; je definována konkurence a formou marketingového průzkumu je zjišťováno povědomí o organizaci. Všechny poznatky jsou shrnuty ve SWOT analýze v závěru této kapitoly. V projektové části je navržen fundraisingový plán, který definuje především cíle a aktivity, cílové skupiny pro získávání podpory a prostředků na činnost organizace. |
cs |
dc.format |
91 |
cs |
dc.format.extent |
2229987 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
neziskové organizace
|
cs |
dc.subject |
fundraising
|
cs |
dc.subject |
financování sociálních služeb
|
cs |
dc.subject |
Kopřivnice
|
cs |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.subject |
non-profit organization
|
en |
dc.subject |
fundraising
|
en |
dc.subject |
financing of social services
|
en |
dc.subject |
Kopřivnice
|
en |
dc.title |
Fundraising v neziskové organizaci Salus, o. p. s. |
cs |
dc.title.alternative |
Fundraising in a Non-profit Organization Salus, o. p. s. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2012-10-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this thesis is to create a fundraising plan for a given non-profit organization in the area of social services. The theoretic part defines the types, forms, equipment and basic activities of the social services and their most common legal forms in the non-profit sector. It specifies marketing in the social services and describes the main rules of fundraising, the fundraiser personality and basic methods of fundraising. In the analytic part, the analysis of internal and external environment of the organization and the current situation of fundraising activities is elaborated. The notion of competition is defined in the theoretical part and the awareness of the organization is detected by a marketing research. All findings are summarized in the SWOT analysis at the end of this chapter. In the project part, the fundraising plan for the given organization is proposed. In the first place, it defines its objectives and activities, the target groups for getting support and the means for the organization's activity. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Řízení netržních a sociálních služeb |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Non-Profit and Social Services Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
26904
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-09-17 |
|