dc.contributor.advisor |
|
|
dc.contributor.author |
Santagada, Giuseppe
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T03:24:54Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T03:24:54Z |
|
dc.date.issued |
2008-09-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21590
|
|
dc.description.abstract |
V důsledku rostoucích problémů, kterým firmy v zájmu udržení konkurenceschopnosti dnes čelí, mají rodinné podniky možnost aplikovat komplexní rozsah hodnotově zaměřeného řízení. Čistě finanční účel už pro podniky není dostačující. Klíčová nehmotná aktiva, jako jsou lidé, informace a kultura, jsou základem trvalého rozvoje podniku. Z tohoto důvodu je tato disertační práce zaměřena především na hodnocení následujících tří cílů: (1) Jak rodinné podniky využívají orientaci na hodnotu a jak může být řízena pomocí aplikace systému hodnotově zaměřeného řízení; (2) Které metody hodnotově zaměřeného řízení jsou vhodné pro rodinné podniky; (3) Které systémy vedení podniku jsou realizovatelné v rodinných podnicích. Cílem studie je zjistit, jaká jsou hlavní kritéria úspěchu rodinné firmy, a co brání podnikatelům v tom, aby měla přednost "maximalizace hodnoty". V počáteční fázi byla jednání s podniky zaměřena na zjištění chodu podniku a získání požadovaných informací. Studie se zúčastnilo dvanáct podniků s 10 až 500 zaměstnanci. Partnerem při jednání byl buď majitel nebo manažer společnosti (generální či finanční ředitel). Ve druhé fázi bylo na základě těchto poznání provedeno dotazníkové šetření s cílem vyhodnotit porozumění a rozsah orientace na hodnotu a hybnou sílu hodnot. |
cs |
dc.format |
152 |
|
dc.format.extent |
1512791 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cs |
dc.subject |
Rodinný podnik
|
cs |
dc.subject |
vedení podniku
|
cs |
dc.subject |
podnikatel
|
cs |
dc.subject |
malé a střední podniky
|
cs |
dc.subject |
hodnotově orientovaný management
|
cs |
dc.subject |
styl vedení podniku
|
cs |
dc.subject |
Family Business
|
en |
dc.subject |
Corporate Governance
|
en |
dc.subject |
Entrepreneurs
|
en |
dc.subject |
Small middle company
|
en |
dc.subject |
Value Management
|
en |
dc.subject |
Leadership
|
en |
dc.subject |
Share holder value
|
en |
dc.subject |
Employees
|
en |
dc.subject |
Corporate succession
|
en |
dc.title |
Hodnotově zaměřené řízení u rodinných podniků "Implementace a možnosti hodnotově zaměřeného řízení" |
cs |
dc.title.alternative |
Value Management for Family Business Governance "Implementation and opportunities of Value orientation Management" |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.contributor.referee |
Skokan, Karel |
|
dc.date.accepted |
2012-11-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
As a result of the increasing challenges that companies face today to remain competitive, the comprehensive scope of value-oriented management makes it the management method of choice for family businesses. A purely financial view is no longer sufficient for enterprises. Critical intangible assets, such as people, information and culture are fundamental for a sustained enterprise Development. Therefore this thesis mainly focused on three objectives to evaluate: (1) How family businesses practiced value orientation and how can it be driven by using value oriented management system; (2) Which value-oriented management methods are suitable for family businesses; (3) Which corporate governance system are feasible for family businesses. The aim of the study is to find out what are the main criteria of success of a family business and What prevents entrepreneurs from leading the company by the primacy "Maximizing Value. In the initial phase, discussion was sought with the businesses in order to attain the pulse of the business and to gain the information require. Twelve businesses, with staff of between 10 and 500, took part in the study. The discussion partner was either owner or manager (CEO, CFO). In the second phase, on the basis of these cognitions a questionnaire survey was undertaken to evaluate the understanding and extent of value orientation and value driver. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/215
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
28728
|
|
dc.date.submitted |
2012-08-31 |
|
local.subject |
rodinné podniky
|
cs |
local.subject |
rodinné podnikání
|
cs |
local.subject |
hodnotový management
|
cs |
local.subject |
family business enterprises
|
en |
local.subject |
family business
|
en |
local.subject |
value management
|
en |