dc.contributor.advisor |
Mühlpachr, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Bezrouková, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T01:00:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T01:00:32Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21543
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. V teoretické části se věnuji analýze specifických poruch učení, sociálním aspektům dětí s touto poruchou a systému poradenských služeb. V části empirické jsou zjišťovány postoje učitelů k inkluzivně vzdělávaným žákům se specifickými poruchami učení. Na základě informací od pedagogů a rodičů, zjištěných z dotazníkového šetření, je provedena komparace vybraných otázek. |
cs |
dc.format |
98 |
cs |
dc.format.extent |
1904872 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
dyslexie
|
cs |
dc.subject |
dysgrafie
|
cs |
dc.subject |
dysortografie
|
cs |
dc.subject |
dyspinxie
|
cs |
dc.subject |
dysmúzie
|
cs |
dc.subject |
dyspraxie
|
cs |
dc.subject |
sociální opora
|
cs |
dc.subject |
školský poradenský systém
|
cs |
dc.subject |
Inclusive education
|
en |
dc.subject |
specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
individual education plan
|
en |
dc.subject |
reeducation
|
en |
dc.subject |
dyslexia
|
en |
dc.subject |
dysgraphia
|
en |
dc.subject |
dysortographia
|
en |
dc.subject |
dyspinxia
|
en |
dc.subject |
dysmuzia
|
en |
dc.subject |
dyspraxia
|
en |
dc.subject |
social support
|
en |
dc.subject |
educational counseling system
|
en |
dc.title |
Sociální aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami učení |
cs |
dc.title.alternative |
Social Aspects of Inclusive Education of Students with Learning Disabilities |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Laca, Slavomír |
|
dc.date.accepted |
2013-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the issue of inclusive education of students with learning disabilities. The theoretical part is devoted to the analysis of specific learning disabilities, social aspects of children with this disorder and system consulting services. In the empirical part are surveyed teachers' attitudes to inclusive educated pupils with specific learning disabilities. Based on information from teachers and parents, identified from the survey, is performed comparison of selected issues. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28876
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-03-25 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
poruchy učení
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
inclusions
|
en |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
learning disabilities
|
en |