Týrané a zneužívané děti jako sociálně pedagogický problém
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Součková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Kostihová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:59:46Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:59:46Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21541
|
|
dc.description.abstract |
Práce chce poukázat na formy týrání a zneužívání dětí, nastínit, jaký mají dopad na děti a jejich další vývoj. Cílem práce je s pomocí odborné literatury a kazuistik o týraných a zneužívaných dětech zpracovat tuto problematiku tak, aby přispěla k větší informovanosti široké veřejnosti. Práce nastiňuje možnosti pomoci při řešení problému týraných a zneužívaných dětí. Jak ze strany pedagogů, tak i ostatních institucí, které se touto problematikou zabývají. |
cs |
dc.format |
74 |
cs |
dc.format.extent |
2753402 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
syndrom CAN
|
cs |
dc.subject |
sexuální delikt
|
cs |
dc.subject |
týrání
|
cs |
dc.subject |
sexuální zneužití
|
cs |
dc.subject |
pachatel
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
CAN syndrome
|
en |
dc.subject |
sexual offense
|
en |
dc.subject |
abuse
|
en |
dc.subject |
sexual abuse
|
en |
dc.subject |
perpetrator
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Týrané a zneužívané děti jako sociálně pedagogický problém |
cs |
dc.title.alternative |
Battered and Abused Children As a Problem of Social Pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
Labour wants to point out the types of maltreatment and abuse of children, to outline their impact on children and their further development. The aim is to use the literature and case reports of abused and exploited children handle this issue so as to contribute to a greater awareness among the general public. The work outlines the possibilities help solve the problem of battered and abused children. Jed-wise on the part of teachers, but also other institutions that deal with this issue. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23557
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-04-30 |
|
local.subject |
týrané děti
|
cs |
local.subject |
sexuálně zneužívané děti
|
cs |
local.subject |
abused children
|
en |
local.subject |
sexually abused children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account