dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Králíková, Božena
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:43:57Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:43:57Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21519
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problémem finanční gramotnosti, na který nahlíží především z pohledu nově zaváděného systému výuky finanční gramotnosti na středních školách prostřednictvím Národní strategii finančního vzdělávání. Analyzuje pojmy jako finanční gramotnost, odpovědnost, peníze, rozpočet, zadlužení, sociální vyloučení. Dále se zaměřuje na životní hodnoty, školu a vzdělání jako hodnotu. Dává do souvislosti výuku finanční gramotnosti a sociální pedagogiku, která má potenciál přispět k řešení tohoto problému. V praktické části je zpracován výzkum žáků vybraného gymnázia, kteří již absolvovali výuku finanční gramotnosti. Výsledky svědčí o jejich schopnostech, znalostech, preferenci jejich hodnot a důležitosti finanční gramotnosti. |
cs |
dc.format |
76 |
cs |
dc.format.extent |
9210257 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rozpočet
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
spotřeba
|
cs |
dc.subject |
chudoba
|
cs |
dc.subject |
sociální vyloučení
|
cs |
dc.subject |
životní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
Financial literacy
|
en |
dc.subject |
budget
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
responsibility
|
en |
dc.subject |
consumption
|
en |
dc.subject |
poverty
|
en |
dc.subject |
social exlusion
|
en |
dc.subject |
life values
|
en |
dc.title |
Finanční gramotnost u studentů SŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Financial Literacy of Secondary School Students |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ronzová, Yvona |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the problem of financial literacy, mainly from the point of view of newly introduced system of teaching of financial literacy on high schools through the National strategy of financial education. It analyzes concepts of financial literacy, responsibility, money, budget, debt, social exclusion. Further it focus on life values, school and value of education. It puts in perspective teaching of financial literacy with social pedagogy, which has a potential to contribute to the solution of this problem. For the purpose of practical part, a survey in a selected grammer school was conducted among students who were already trained in financial literacy. The results give evidence of their skills, knowledge, life values and the importance of financial literacy. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28691
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|