dc.contributor.advisor |
Szimethová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Kuderová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:31:38Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:31:38Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21506
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou waldorfské školy a hudebními činnostmi. Cílem práce je analyzovat hudební činnosti ve waldorfských mateřských školách, zjistit jejich hlavní význam, obsahový rámec, a zda se vyskytuje v mateřských školách eurytmie. První část práce popisuje teoretická východiska - základy waldorfské pedagogiky, eurytmie a hudební činnosti. Druhá část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, kde analyzuji hudební činnosti ve třech školních vzdělávacích programech waldorfských mateřských škol. |
cs |
dc.format |
49 s. (52 860 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1955726 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
alternativní škola
|
cs |
dc.subject |
waldorfská mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
hudební činnosti
|
cs |
dc.subject |
obsahová analýza dokumentu
|
cs |
dc.subject |
Keywords: alternative school
|
en |
dc.subject |
Waldorf kindergarten
|
en |
dc.subject |
music activities
|
en |
dc.subject |
document analysis
|
en |
dc.title |
Analýza hudebních činností ve waldorfských mateřských školách |
cs |
dc.title.alternative |
An Analysis of Music Activities in Waldorf Preschool Facilities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horká, Hana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the issue of Waldorf school and music activities. The aim of my bachelor's thesis is analysis of music activities in Waldorf kindergartens, ascertainment of their main significance, content scope and to find out if eurhythmics occurs in Waldorf kindergartens. The first part of the thesis describes the theoretical bases - the basis of the Waldorf pedagogy, eurhythmics and music activities. The second part of the thesis is dedicated to a qualitative research, where I make analysis of the music activity in three school educational programs of Waldorf kindergartens. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30867
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
waldorfská pedagogika
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
hudební výchova
|
cs |
local.subject |
Waldorf education
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
musical learning and teaching
|
en |