dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Klüglová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:29:04Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:29:04Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21502
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnována problematice finanční gramotnosti žáků základních škol. V teoretické části práce rozdělené do tří kapitol nejdříve vymezuji základní pojmy, jako je finanční gramotnost, finanční vzdělávání a finanční kvalifikace. Následně se zabývám sociálními aspekty finanční gramotnosti, především problematikou předlužení občanů a s tím souvisejícími sociálními riziky v podobě zvýšeného výskytu sociálně patologických jevů a sociálního vyloučení. A nakonec popisuji možnosti formování finanční gramotnosti prostřednictvím dvou základních nástrojů, výchovy a vzdělávání. Cílem praktické části bakalářské práce je provést analýzu úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základní školy. Výzkum byl proveden metodou dotazníkového šetření a nejdůležitější výzkumná zjištění a závěry šetření jsou uvedeny v poslední kapitole. |
cs |
dc.format |
75 s. |
cs |
dc.format.extent |
4351978 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
Národní strategie finančního vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Standardy finanční gramotnosti
|
cs |
dc.subject |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
kapesné
|
cs |
dc.subject |
zadlužení
|
cs |
dc.subject |
předlužení
|
cs |
dc.subject |
dluhová past
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
National strategy of financial education
|
en |
dc.subject |
Financial literacy standards
|
en |
dc.subject |
Framework education programme for elementary education
|
en |
dc.subject |
pocket money
|
en |
dc.subject |
indebtedness
|
en |
dc.subject |
overindebtedness
|
en |
dc.subject |
debt trap
|
en |
dc.title |
Finanční gramotnost u žáků ZŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Financial Literacy of Primary School Students |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ronzová, Yvona |
|
dc.date.accepted |
2013-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is dedicated to the financial literacy of primary school students. The theoretical part is divided into three chapters. First chapter defines the basic terms such as financial literacy, financial education and financial qualification. Then it deals with the social aspects of financial literacy, especially with the issue of overindebtedness of citizens and its related social risks in the form of increased occurrence of socially pathological phenomena and social exclusion. And finally, it deals with the possibilities of describing the formation of financial literacy through two basic tools, upbringing and education. The aim of the practical part of this bachelor thesis is to analyze the level of financial literacy of students on the second grade of primary school. The research was carried out through a questionnaire survey and the most important findings and conclusions of the survey are presented in the last chapter. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28673
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-22 |
|