dc.contributor.advisor |
Chráska, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Kopečná, Karla
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:19:10Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:19:10Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21488
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou šikanování žáků šestých a sedmých tříd základních škol. Cílem práce je zjistit skutečný výskyt šikany a také kyberšikany u žáků, a porovnat výsledky s povědomím tohoto negativního jevu u rodičů a třídních učitelů. Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část práce je teoretická, popisuje jev šikany a kyberšikany, příčiny vzniku, aktéry, prevenci. V závěru teoretické části jsou uvedeny výzkumy a šetření zmíněných jevů. Ve druhé části práce je popsán výzkum šikany a kyberšikany u žáků, rodičů a třídních učitelů. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření. |
cs |
dc.format |
87 s.(123 206 znaků) příl. 21s |
cs |
dc.format.extent |
2507700 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
agressiveness
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyber-bullying
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.title |
Šikana v 6. a 7. třídách ZŠ pohledem žáků a rodičů |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in the 6th and 7th Classes of Primary Schools from the View of Pupils and their Parents |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kitliňská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2013-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with bullying of pupils of sixth and seventh grades of primary schools. The aim of this work is to determine the actual incidence of bullying and cyberbullying by pupils, and compare the results with an awareness of this negative phenomenon for parents and classroom teachers. This thesis consists of two main parts. The first part is theoretical, describes the phenomenon of bullying and cyberbullying, its causes, actors and prevention. At the end of the theoretical section is provided research and investigations of these phenomena. The second part of the thesis describes the research of bullying and cyberbullying by pupils, parents and classroom teachers. The research is conducted by using questionnaires. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31833
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-23 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
social pathological phenomena
|
en |