Multietnická výchova v základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Součková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Hájková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:07:17Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:07:17Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21468
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem, které začalo být výrazně aktuální v souvislosti s migrací a imigrací na území naší země v posledních zhruba dvaceti letech. Práce má dvě části ? teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a rozebrány základní aspekty multietnické výchovy na základních školách, tj. problematika multietnické výchovy v kurikulárních dokumentech a formy a prostředky multietnické výchovy používané na základních školách. V praktické části jsou analyzovány a diskutovány výsledky průzkumného šetření k problematice multietnické výchovy na základních školách a následně formulována doporučení ke zlepšení multietnické výchovy na základních školách. |
cs |
dc.format |
72 s. |
cs |
dc.format.extent |
510281 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Multietnická výchova
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
tolerance
|
cs |
dc.subject |
národnostní menšina
|
cs |
dc.subject |
etnická menšina
|
cs |
dc.subject |
Multiethnic education
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
tolerance
|
en |
dc.subject |
nation minority
|
en |
dc.subject |
ethnic minority
|
en |
dc.title |
Multietnická výchova v základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Multiethnic Education at Primary School |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2013-01-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor degree deals with a topic that has become very important in connection with the migration and immigration in this country over the last twenty years. The thesis is divided into two parts ? theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the key concepts and analyses fundamental aspects of multiethnic education at basic schools, namely the issues of multiethnic education in curriculum documents and forms and means of multiethnic education used at basic schools. In the practical part the author analyses and discusses results of a survey dedicated to issues of multiethnic education at basic schools giving recommendations for improving multiethnic education at basic schools. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23475
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-11-30 |
|
local.subject |
etnické menšiny
|
cs |
local.subject |
multikulturní pedagogika
|
cs |
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
ethnic minorities
|
en |
local.subject |
multiculture pedagogy
|
en |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account