dc.contributor.advisor |
Prusáková, Viera
|
|
dc.contributor.author |
Kršková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T23:03:43Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T23:03:43Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21404
|
|
dc.description.abstract |
Závěrečná práce je tematicky zaměřena na oblast problematiky sociální komunikace s klienty sociálního zařízení. Teoretická část zahrnuje odborné informace z oblastí sociální práce, sociální komunikace, augmentativní a alternativní komunikace. Vychází ze vztahu a role pracovníka a klienta, řeší jejich etická dilemata, způsoby a překážky ve vzájemné ko-munikaci. Zároveň nastiňuje možnosti využití různých komunikačních systémů při poruše komunikačního procesu u jedince. Praktická část vychází z popisu a realizace kvalitativního výzkumu s cílem zmapovat způsoby, prvky a metody sociální komunikace, které pracovníci využívají pro řešení a předcházení problémů u klienta, s možností objevení specifik a nových prostředků v této komunikaci. |
cs |
dc.format |
85 s. (130 206), přílohy 29 s. |
cs |
dc.format.extent |
3182619 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální komunikace
|
cs |
dc.subject |
augmentativní a alternativní komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
sociální pracovník
|
cs |
dc.subject |
social communication
|
en |
dc.subject |
augmentative and alternative communication
|
en |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.subject |
social worker
|
en |
dc.title |
Specifika sociální komunikace při řešení problémů v sociálním zařízení |
cs |
dc.title.alternative |
Specifics of Social Communication during Problems Solving in a Social Service Facility |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bakošová, Zlatica |
|
dc.date.accepted |
2013-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on the area of social communication with social institution clients. The theoretical part presents specific information from the area of social work, social commu-nication, augmentative and alternative communication. It covers the relationship and roles of social workers and their clients, deals with their ethical dilemmas, means and obstacles of their mutual communication. The thesis also outlines the possibilities of utilizing various communication systems in case of communication process breakups. The practical part proceeds from the description and realization of a qualitative research which aims at map-ping the ways, constituents, and methods of social communication which are utilized by the social workers while solving and preventing clients? problems, with the possibility of discovering new and particular strategies in such communication. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30401
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
local.subject |
klienti sociálních služeb
|
cs |
local.subject |
sociální pracovníci
|
cs |
local.subject |
sociální instituce
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
social service clients
|
en |
local.subject |
social workers
|
en |
local.subject |
social institutions
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |