Chápání pojmu štěstí u mládeže
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Palovčíková, Geraldina
|
|
dc.contributor.author |
Gratiasová, Zdeňka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T22:32:44Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T22:32:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21355
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku štěstí z pohledu dospívajícího člověka. Teoretická část se zabývá pojmy souvisejícími se štěstím, teoretickými náhledy na sledovanou oblast, faktory podporujícími kvalitu života, a to převážně na základě výzkumů pozitivní psychologie. Časově vymezuje a charakterizuje období adolescence, jeho specifika a vybrané oblasti. Zmiňuje možnosti sociální pedagogiky při podpoře prožívání štěstí a zvyšování kvality života mládeže. Empirická část práce objasňuje faktory vnímané mladými lidmi jako důležité pro pocit štěstí a spokojenosti, přibližuje jejich pohled na štěstí a šťastný život. |
cs |
dc.format |
70 s. |
cs |
dc.format.extent |
834179 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Adolescence
|
cs |
dc.subject |
mládež
|
cs |
dc.subject |
štěstí
|
cs |
dc.subject |
pohoda
|
cs |
dc.subject |
kvalita života
|
cs |
dc.subject |
pozitivní psychologie
|
cs |
dc.subject |
Adolescence
|
en |
dc.subject |
youth
|
en |
dc.subject |
happiness
|
en |
dc.subject |
well-being
|
en |
dc.subject |
quality of life
|
en |
dc.subject |
positive psychology
|
en |
dc.title |
Chápání pojmu štěstí u mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
Perception of the Concept of Happiness among Youth |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Prášilová, Halka |
|
dc.date.accepted |
2013-01-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The B.A. thesis focuses on the notion of happiness as perceived by a teenager. The theoretical part deals with concepts connected with happiness, theoretical perspectives on the given area and factors supporting the quality of life, based primarily on the research of positive psychology. It defines and characterizes the period of adolescence, its specifics and selected issues. It also outlines the possibilities of social pedagogy in supporting the experience of happiness and improving the quality of life of young people. The empirical part of the work presents and discusses the factors perceived by the young as important for the feeling of happiness and well-being; it explores their view of happiness and a happy life. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23470
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-11-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account