dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Škoulová, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T22:22:58Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T22:22:58Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21340
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla popsat práci kurátora dětí a mládeže, který pracuje na Úřadu městské části Praha 14, na oddělení sociálně-právní ochrany dětí a mládeže. V mé práci se nejprve zaměřuji na rodinu, její funkci, rizika a úlohu ve výchově dětí. Dále popisuji výkon sociálně právní ochrany dětí a mládeže, zejména pak právní základy, okolnosti, opatření, zařízení a náhradní výchovu se zaměřením na ústavní výchovu. Nedílnou součástí je popsání práce a osobnosti kurátora, jeho povinnost mlčenlivosti, včetně vedení spisové dokumentace. Za velmi důležité dále považuji zmínit péči o děti vyžadující zvýšenou pozornost, tj. děti, které mají výchovné problémy a poruchy chování, problematické chování ve škole, např. záškoláctví, dále děti a mládež zneužívající návykové látky a alkohol a v neposlední řadě i děti a mládež, které se dopouštějí nějakého protiprávního jednání, zejména páchání trestné činnosti. Nemohu proto ani opomenout zmínit se o způsobu práce s problematickými dětmi a zmínit instituce, které s dětmi dále odborně pracují a snaží se jim s jejich problémem pomoci. V poslední části své práce se zabývám tzv. praxí, neboť zde zmiňuji několik případů dětí s různými závažnými problémy, kde si rodina s dětmi nedokázala sama pomoci a musel do jejich výchovy zasáhnout výkon státní moci v podobě soudem nařízených výchovných opatření jako je např. soudní dohled a zejména pak ústavní či ochranná výchova. |
cs |
dc.format |
76 |
cs |
dc.format.extent |
644028 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
sociálně právní ochrana
|
cs |
dc.subject |
děti a mládež
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
kurátor
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
náhradní výchova
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
protiprávní jednání
|
cs |
dc.subject |
socially legal protection
|
en |
dc.subject |
children and youth
|
en |
dc.subject |
educational problem
|
en |
dc.subject |
institutional upbringing
|
en |
dc.subject |
curator
|
en |
dc.subject |
malfunctions behaviour
|
en |
dc.subject |
spare upbringing
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
lawless behaviour
|
en |
dc.title |
Práce kurátora dětí a mládeže s problematickými dětmi a mládeží |
cs |
dc.title.alternative |
Work of Probation Officers of Children and Youth with Problematic Children and Youth |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Želásko, Petr |
|
dc.date.accepted |
2013-01-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my diploma thesis, I decided to describe work of the curator of children and youth, who works at the Municipal Hall of Prague 14, the department of social and legal protection of children and youth. In my work, first of all, I focus on family, it's function, and the role of risk in education of children. Second of all I describe a performance of social protection of children and youth, particularly legal bases, circumstances, actions, equipment and spare education with focus on institutional care. An integral part is a description of work and personality of the curator, his duty of confidentiality, including keeping file documentation. I consider it very important to mention caring for children in need of special attention, ie children who have educational problems and behavioral disorders, problematic behavior at school, such as truancy, as well as children and young people using addictive substances and alcohol and finally children and young people committing lawless bahavior, especially crime. Therefore, I can not forget to mention the way how to work with difficult children and to mention institutions which continue to work with children professionally and try to help them with the problem. The last part of my work is about experience, because there I mention several cases of children with various serious problems, where the family with children could not deal with the problem on their own and exercise of state power had to intervene in their upbringing in the form of court ordered educational measures such as judicial oversight and especially institutional or protective care. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28724
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-10-31 |
|
local.subject |
sociální kurátoři pro mládež
|
cs |
local.subject |
juvenile probation officers
|
en |