dc.contributor.advisor |
Jurčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Beníčková, Alexandra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:54:18Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:54:18Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21303
|
|
dc.description.abstract |
Cílem naší práce bylo zjistit z výzkumu úroveň konstruktivního myšlení u studentů vysokých škol. Jelikož studenti univerzit spadají do období mladé dospělosti, proto v první části teoretického úseku přibližujeme charakteristiku tohoto období a věkové rozmezí, s kterým budeme nadále v práci pracovat, protože také existuje nespočet definic a věkových mezníků, které určují tuto vývojovou fázi. Aby byla spojitost s konstruktivismem co nejpřesnější, věnujeme se i osobním aspektům, které ovlivňují myšlení a charakter mladého dospělého. Významně se podílejí na vývoji samozřejmě i kognitivní změny, které jsme popsali v další kapitole části mladé dospělosti. V návaznosti s praktickou částí, jsme nemohli opomenout ani sociální vývoj ve vzdělání u dospělých lidí. Celá práce je úzce spjata i se studiem na vysoké škole, a tak je další kapitola o terciárním vzdělání a metodách, které jsou využívané při výuce na univerzitě. Značný dopad na konstruktivismus každého studenta samozřejmě může mít i momentální stav, kdy se této problematice věnujeme v kapitole aktuálního stavu českého vysokoškolského studia. Třetí část teoretického pojetí je věnována konstruktivismu, kde je popsaná jak konstrukce poznání, tak konstruktivismus ve vzdělání. V praktické části je zpracovaný kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který probíhal u studentů různých oborů fakult Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a je zde popsána analýza výsledků výzkumu. |
cs |
dc.format |
44 s. |
cs |
dc.format.extent |
5038305 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konstruktivní myšlení
|
cs |
dc.subject |
osobní aspekty
|
cs |
dc.subject |
kognitivní změny
|
cs |
dc.subject |
mladá dospělost
|
cs |
dc.subject |
terciární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
konstrukce poznání
|
cs |
dc.subject |
constructive thinking
|
en |
dc.subject |
personal aspects
|
en |
dc.subject |
cognitive changes
|
en |
dc.subject |
young adult
|
en |
dc.subject |
tertiary education
|
en |
dc.subject |
the construction of knowledge
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Constructive Thinking in Tertiary Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2013-09-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of our research was to determine the level of constructive thinking among students of university. As university students in the period of young adulthood, so the first part of the section closer to the theoretical characteristic of this period and the age range, with whom we continue to work to work, because also there are countless definitions and age limit-ing that determine the developmental stage. To be linked with constructivism as accurate as possible, we shall consider and personal aspects that influence the thinking and character of a young adult. Significantly involved in the development and course of cognitive changes that are described in the next chapter of young adulthood. In connection with the practical elements, we can not neglect the social development of education in adult humans. The work is closely linked with the study of high school, and so is the next chapter on tertiary education and the methods that are used in teaching at the university. Significant impact on constructivism, of course, each student can have momentary status when dealing with this issue in Chapter current state of Czech higher education. The third part is devoted to theoretical concepts constructs-Visma, which is described as the construction of knowledge, and constructivism in education. In the practical part is treated quantitative research using questionnaires that probe-halls with students from different disciplines faculties of Tomas Bata University in Zlin and is described analysis of research results. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
neobhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/224
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32074
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
logické myšlení
|
cs |
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
logical thinking
|
en |
local.subject |
college students
|
en |