[NEOBHÁJENO] Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurčíková, Jana
dc.contributor.author Beníčková, Alexandra
dc.date.accessioned 2013-10-06T21:54:18Z
dc.date.available 2013-10-06T21:54:18Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21303
dc.description.abstract Cílem naší práce bylo zjistit z výzkumu úroveň konstruktivního myšlení u studentů vysokých škol. Jelikož studenti univerzit spadají do období mladé dospělosti, proto v první části teoretického úseku přibližujeme charakteristiku tohoto období a věkové rozmezí, s kterým budeme nadále v práci pracovat, protože také existuje nespočet definic a věkových mezníků, které určují tuto vývojovou fázi. Aby byla spojitost s konstruktivismem co nejpřesnější, věnujeme se i osobním aspektům, které ovlivňují myšlení a charakter mladého dospělého. Významně se podílejí na vývoji samozřejmě i kognitivní změny, které jsme popsali v další kapitole části mladé dospělosti. V návaznosti s praktickou částí, jsme nemohli opomenout ani sociální vývoj ve vzdělání u dospělých lidí. Celá práce je úzce spjata i se studiem na vysoké škole, a tak je další kapitola o terciárním vzdělání a metodách, které jsou využívané při výuce na univerzitě. Značný dopad na konstruktivismus každého studenta samozřejmě může mít i momentální stav, kdy se této problematice věnujeme v kapitole aktuálního stavu českého vysokoškolského studia. Třetí část teoretického pojetí je věnována konstruktivismu, kde je popsaná jak konstrukce poznání, tak konstruktivismus ve vzdělání. V praktické části je zpracovaný kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který probíhal u studentů různých oborů fakult Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a je zde popsána analýza výsledků výzkumu. cs
dc.format 44 s. cs
dc.format.extent 5038305 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject konstruktivní myšlení cs
dc.subject osobní aspekty cs
dc.subject kognitivní změny cs
dc.subject mladá dospělost cs
dc.subject terciární vzdělávání cs
dc.subject konstrukce poznání cs
dc.subject constructive thinking en
dc.subject personal aspects en
dc.subject cognitive changes en
dc.subject young adult en
dc.subject tertiary education en
dc.subject the construction of knowledge en
dc.title [NEOBHÁJENO] Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání cs
dc.title.alternative Constructive Thinking in Tertiary Education en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2013-09-09
dc.description.abstract-translated The aim of our research was to determine the level of constructive thinking among students of university. As university students in the period of young adulthood, so the first part of the section closer to the theoretical characteristic of this period and the age range, with whom we continue to work to work, because also there are countless definitions and age limit-ing that determine the developmental stage. To be linked with constructivism as accurate as possible, we shall consider and personal aspects that influence the thinking and character of a young adult. Significantly involved in the development and course of cognitive changes that are described in the next chapter of young adulthood. In connection with the practical elements, we can not neglect the social development of education in adult humans. The work is closely linked with the study of high school, and so is the next chapter on tertiary education and the methods that are used in teaching at the university. Significant impact on constructivism, of course, each student can have momentary status when dealing with this issue in Chapter current state of Czech higher education. The third part is devoted to theoretical concepts constructs-Visma, which is described as the construction of knowledge, and constructivism in education. In the practical part is treated quantitative research using questionnaires that probe-halls with students from different disciplines faculties of Tomas Bata University in Zlin and is described analysis of research results. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result neobhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/224 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 32074
utb.result.grade F
dc.date.submitted 2013-05-03
local.subject logické myšlení cs
local.subject vysokoškolští studenti cs
local.subject logical thinking en
local.subject college students en


Files in this item

Files Size Format View
beníčková_2013_bp.pdf 4.804Mb PDF View/Open
beníčková_2013_vp.doc 57.5Kb Microsoft Word View/Open
beníčková_2013_op.doc 53.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account