dc.contributor.advisor |
Balík, Stanislav
|
|
dc.contributor.author |
Havelková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:46:30Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:46:30Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21296
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace se zabývá neverbální komunikací v raném věku. Poukazuje na možnost dorozumívat se s dětmi, které ještě plně nevyužívají verbální projev, pomocí znakové řeči pro slyšící kojence a batolata. Teoretická část je věnována vývoji řeči, faktorům ovlivňující tento vývoj, neverbální komunikaci a znakové řeči. Praktická část se zaměřuje na vyhodnocení dotazníkového šetření zabývajícího se rodinami, které s dětmi komunikují pomocí znakové řeči, a porovnání aktivní slovní zásoby těchto dětí s dětmi, se kterými se neznakovalo. |
cs |
dc.format |
60 |
cs |
dc.format.extent |
2450588 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
raný věk
|
cs |
dc.subject |
vývoj řeči
|
cs |
dc.subject |
faktory ovlivňující vývoj řeči
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
znaková řeč
|
cs |
dc.subject |
early stage of life
|
en |
dc.subject |
speaking development
|
en |
dc.subject |
influencing factors of speaking development
|
en |
dc.subject |
non- verbal communication
|
en |
dc.subject |
sign language
|
en |
dc.title |
Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace |
cs |
dc.title.alternative |
Sign Language of Infants and Toddlers As an Alternative Form of Communication |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, Petr |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this bachelor's work is The sign language of babies and toddlers as an alternative form of communication, and it is focused on non-verbal communication at early stages of life. It refers to a possibility of communication with children who haven't been able to use the verbal language utterly yet, by use of sign language at hearing babies and toddlers. The theoretical part refers to a speaking development and its' influencing factors, non- verbal communication and sign language. The practical part is focused on data evaluation which was realized from questionnaires done by families which communicate with their children by the help of sign language in comparison with an active vocabulary of those children who have never been put into practice of sign language. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20358
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28624
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-17 |
|
local.subject |
batolata
|
cs |
local.subject |
znaková řeč
|
cs |
local.subject |
toddlers
|
en |
local.subject |
sign language
|
en |