Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace

DSpace Repository

Language: English čeština 

Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balík, Stanislav
dc.contributor.author Havelková, Hana
dc.date.accessioned 2013-10-06T21:46:30Z
dc.date.available 2013-10-06T21:46:30Z
dc.date.issued 2012-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21296
dc.description.abstract Bakalářská práce na téma Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace se zabývá neverbální komunikací v raném věku. Poukazuje na možnost dorozumívat se s dětmi, které ještě plně nevyužívají verbální projev, pomocí znakové řeči pro slyšící kojence a batolata. Teoretická část je věnována vývoji řeči, faktorům ovlivňující tento vývoj, neverbální komunikaci a znakové řeči. Praktická část se zaměřuje na vyhodnocení dotazníkového šetření zabývajícího se rodinami, které s dětmi komunikují pomocí znakové řeči, a porovnání aktivní slovní zásoby těchto dětí s dětmi, se kterými se neznakovalo. cs
dc.format 60 cs
dc.format.extent 2450588 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject raný věk cs
dc.subject vývoj řeči cs
dc.subject faktory ovlivňující vývoj řeči cs
dc.subject neverbální komunikace cs
dc.subject znaková řeč cs
dc.subject early stage of life en
dc.subject speaking development en
dc.subject influencing factors of speaking development en
dc.subject non- verbal communication en
dc.subject sign language en
dc.title Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace cs
dc.title.alternative Sign Language of Infants and Toddlers As an Alternative Form of Communication en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Sýkora, Petr
dc.date.accepted 2013-06-03
dc.description.abstract-translated The subject of this bachelor's work is The sign language of babies and toddlers as an alternative form of communication, and it is focused on non-verbal communication at early stages of life. It refers to a possibility of communication with children who haven't been able to use the verbal language utterly yet, by use of sign language at hearing babies and toddlers. The theoretical part refers to a speaking development and its' influencing factors, non- verbal communication and sign language. The practical part is focused on data evaluation which was realized from questionnaires done by families which communicate with their children by the help of sign language in comparison with an active vocabulary of those children who have never been put into practice of sign language. en
dc.description.department Katedra pedagogiky a psychologie cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/20358 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 28624
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2013-04-17
local.subject batolata cs
local.subject znaková řeč cs
local.subject toddlers en
local.subject sign language en


Files in this item

Files Size Format View
havelková_2013_bp.pdf 2.337Mb PDF View/Open
havelková_2013_vp.zip 12.80Kb Unknown View/Open
havelková_2013_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account