dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Majerová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:19:45Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:19:45Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21261
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zamřena na využití prvků dětského folkloru ve výchovně vzdělávacím procesu mateřské školy. Cílem práce je zpracovat návrh projektu z oblasti dětského folkloru a ověřit tento projekt v edukačním procesu ve vybrané mateřské škole. Teoretická část seznamuje čtenáře s významem hudby, tance a pohybu v životě dítěte. Vymezuje základní pojmy dětského folkloru, popisuje jeho modely, funkce a žánry jak je lze chápat v současnosti. Dále je charakterizován Rámcově vzdělávací program pro před-školní vzdělávání a postavení dětského folkloru v tomto programu. V praktické části je vytvořen projekt s názvem Jarní tradice na Valašsku, který je ověřen v praxi, zdokumentován pomocí fotografií a zhodnocen na základě vlastní reflexe. |
cs |
dc.format |
80 s. (94 624 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
4627667 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
tanec
|
cs |
dc.subject |
dětský folklor
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
dance
|
en |
dc.subject |
children's folklore
|
en |
dc.title |
Využití prvků dětského folkloru v edukačním procesu mateřské školy |
cs |
dc.title.alternative |
Use of Elements of Children's Folklore in the Educational Process in a Nursery School |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Szimethová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2013-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis pays attention to the use of elements of children's folklore in the educatio-nal process of kindergarten. The aim of this work is to process a design project in the field of children's folklore and verify this project in the educational process in a nursery school. The theoretical part introduces to readers the importance of music, dance and movement in a child's life. It defines the basic concepts of children's folklore, describes its models, featu-res and genres the way they can be seen in the present. There is also characterized General Educational program for pre-school education and the position of children's folklore in this program as well. The practical part includes a created project called Spring tradition in Wallachia, which is verified in practice, documented by photographs and evaluated by my own reflection. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30869
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
folklor dětský
|
cs |
local.subject |
lidové písně
|
cs |
local.subject |
lidové tance
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
children's folklore
|
en |
local.subject |
folk songs
|
en |
local.subject |
folk dances
|
en |