Vliv masmédií na vývoj a proměny životního stylu dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zapletal, Ladislav
|
|
dc.contributor.author |
Dovrtělová, Milena
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:05:30Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:05:30Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21245
|
|
dc.description.abstract |
Média jsou hlavními prostředky, které zasahují do chodu současné postmoderní společnosti, podílejí se na jejím spotřebním rázu a ovlivňují chování a názory každého jedince ať už v pozitivním, či negativním smyslu. Předmětem této diplomové práce je stručný exkurz mezi základními druhy a funkcemi médií. Podrobněji se zaměřuji na možnosti škodlivého vlivu masmédií a informačních technologií na vývoj dítěte a porovnávám několik teorií mediálního násilí. Nutno ovšem podotknout, že příčiny rostoucího násilí u dětí vlivem médií jsou až sekundárním jevem dané problematiky. Do jaké míry je dítě médiím vystaveno a kolik jim věnuje svého volného času závisí převážně na sociálním prostředí, ve kterém vyrůstá. Proto část práce věnuji problémům a funkcím současné rodiny, jelikož ta je hlavním činitelem v utváření osobnosti. Praktická část je realizována pomocí výzkumu se zaměřením na volnočasové aktivity a hodnotový žebříček současné mládeže, konkrétně žáky devátých tříd. Závěrem se pokouším vytyčit vlastní doporučení, vedoucí k omezení negativního vlivu masmédií. |
cs |
dc.format |
84 |
cs |
dc.format.extent |
4065263 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: média
|
cs |
dc.subject |
masmédia
|
cs |
dc.subject |
postmoderní společnost
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
konzum
|
cs |
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
noviny
|
cs |
dc.subject |
časopisy
|
cs |
dc.subject |
Internet
|
cs |
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
kybernetika
|
cs |
dc.subject |
Key words: media
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
postmodern society
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
consumerism
|
en |
dc.subject |
television
|
en |
dc.subject |
newspapers
|
en |
dc.subject |
magazines
|
en |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
virtual reality
|
en |
dc.subject |
cybernetics
|
en |
dc.title |
Vliv masmédií na vývoj a proměny životního stylu dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Influence of Mass Media on Development and Changes in Lifestyle of Children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2013-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Media are the main tools that interfere in a postmodern society, they participate in consumer behaviour and affect behaviour and opinions of individuals both in a positive and a negative sense. The diploma paper presents a brief excursion into main kinds and functi-ons of media. It focuses on the possibility of bad influence of massmedia and information technology on child's development and compares several theories of media violence. However, it is necessary to point out that the reason of increasing violence at children due to media is only the secondary feature of the given issues. It is the family social status that plays a key role on how much a child is affected by media and how much time they spend using them. That is why one part of the paper is dedicated to the functions and problems of a contemporary family, because it is the family that is the key factor forming personality. The practical part contains a survey focused on free-time activities and the value ladder of the young, specifically pupils of the ninth grade. My own recommendations leading to reducing the negative impact of mass media are also mentioned in the paper. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28902
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-03-27 |
|
local.subject |
vliv masmédií
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
media influence
|
en |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account