Inkluzivní vzdělávání a klima třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Kachlíková, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:03:08Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:03:08Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21241
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá inkluzivním vzděláváním a klimatem třídy jako jedním z důležitých faktorů úspěšné inkluze na základní škole. Část první, teoretická, je zaměřena na ucelenější pohled inkluzivního vzdělávání, dále pak na klima školní třídy a na jeho hlavní aktéry - učitele a žáky a jejich vzájemné vztahy. V praktické části práce prezentuji výsledky výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření, pozorování a rozhovorů. Zaměřila jsem se na třídní klima ve dvou třídách různého typu na prvním stupni ZŠ. |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
1103667 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
Inclusive education
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
classclimate
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
classroom
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání a klima třídy |
cs |
dc.title.alternative |
Inclusive Education and Classroom Climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
My work deals with inclusive education and climate of class as one of the important factors for a successful inclusion in elementary school. Part one is theoretical and it is focused on a more holistic view of inclusive education, as well as on the climate in the classroom and on its main actors ? teachers and pupils and their mutual relations. In the practical part of the thesis I present the results of research that was conducted through a questionnaire survey, observation and interviews. I have focused on class climate in two different classes of primary school. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28666
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-12 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
inclusions
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account