dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Haraštová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T20:45:29Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T20:45:29Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21219
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem této práce je vliv českých pedagožek a spisovatelek 19. století na vzdělávání a sociální pedagogiku. Teoretická část bakalářské práce se zabývá stručnou historií a významnými osobnostmi sociální pedagogiky druhé poloviny 19. století, vznikem emancipačního hnutí ve světě a v Čechách a úlohou sociální pedagogiky v dnešní době. Praktická část hledá odpověď na dvě výzkumné otázky týkající se feminizace ve školství. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor. |
cs |
dc.format |
60 s. ( 109 079) |
cs |
dc.format.extent |
1271995 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
emancipační hnutí
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
feminizace školství
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání žen
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
emancipatory movements
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
feminization of education
|
en |
dc.subject |
women's education
|
en |
dc.subject |
interview
|
en |
dc.title |
České pedagožky 19.století a jejich vliv na rozvoj sociální pedagogiky |
cs |
dc.title.alternative |
Czech Female Teachers of the 19th Century and Their Influence on the Development of Social Pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main theme of this work is the influence of Czech writers and educationalists of the 19th century to education and to social pedagogy. The theoretical part of the thesis deals with a brief history and prominent personalities of social pedagogy of the 19th century, with the emergence of emancipatory movements in the world and in the Czech and with the role of social pedagogy today. The practical part seeks to answer the two research questions regarding the feminization of education. As a research method was used semi-structured interview. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28621
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
ženské spolky
|
cs |
local.subject |
emancipace žen
|
cs |
local.subject |
společenský vývoj
|
cs |
local.subject |
pedagožky
|
cs |
local.subject |
Rajská, Bohuslava, 1817-1852
|
cs |
local.subject |
Machová, Eliška, 1858-1926
|
cs |
local.subject |
Plamínková, Františka, 1875-1942
|
cs |
local.subject |
women's associations
|
en |
local.subject |
emancipation of women
|
en |
local.subject |
social development
|
en |
local.subject |
women educationalists
|
en |
local.subject |
Rajská, Bohuslava, 1817-1852
|
en |
local.subject |
Machová, Eliška, 1858-1926
|
en |
local.subject |
Plamínková, Františka, 1875-1942
|
en |