dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Šmeráková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T20:42:19Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T20:42:19Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21214
|
|
dc.description.abstract |
Práce předkládá informace týkající se inkluze ve vzdělávání a informace o možnostech či omezeních inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se zvláštní orientací na žáky s mentálním postižením. Teoretická část se věnuje základním pojmům, vzdělávání v České republice, vývoji inkluzivních myšlenek a vzdělávání žáků s mentálním postižením. Praktická část se věnuje šetření provedenému na konkrétní základní škole a orientovanému na názory a postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání a úrovni jejich připravenosti takové vzdělávání realizovat. Je zde popsán cíl šetření, metoda sběru dat a charakterizováno výzkumné prostředí a výzkumný vzorek. Práce je zakončena analýzou získaných dat a interpretací výsledků šetření. |
cs |
dc.format |
90 s. |
cs |
dc.format.extent |
3009808 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
exkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
žák s mentálním postižením
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
exclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
dc.subject |
pupils with mental disabilities
|
en |
dc.title |
Inkluze ve vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Inclusion in Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation contains information of inclusion in education and information about possibilities or limitations of inclusive education for pupils with special educational needs, with particular focus on students with mental disabilities. The theoretical part devotes the basic concepts, education in the Czech Republic, deal with the development inclusive ideas and education of students with mental disabilities. The practical part devotes to the investigation carried out on a particular elementary school and oriented on views and attitudes of teachers towards on inclusive education and their level of readiness on this education. The thesis describes ultimate goal survey, the method of data collection, research environment and research sample. The end of dissertation is formed by analysis data and interpretation of survey results. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29296
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
local.subject |
mentálně retardovaní
|
cs |
local.subject |
mentálně retardované děti
|
cs |
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
people with mental disabilities
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |