Výchova k finanční gramotnosti v rodinách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Jakubíčková, Věra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T20:35:18Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T20:35:18Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21206
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá tím, co všechno ovlivňuje výchovu k finanční gramotnosti v rodinách. Teoretická část práce je zaměřena především na definování finanční gramotnosti a jejich složek a následně i na to, jaký je vztah mezi finanční gramotností a rodinou, jak mohou rodiče působit na své dítě, aby podpořili jeho finanční gramotnost a snížili tak rizika, že se dostane do problémů. V praktické části navazuje kvantitativní výzkum, který se zaměřuje na zmapování toho, jaké prostředky rodiče ve výchově k finanční gramotnosti mohou používat. |
cs |
dc.format |
81s. |
cs |
dc.format.extent |
4374882 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova v rodině
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
kapesné
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
family upbringing
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
pocket money
|
en |
dc.title |
Výchova k finanční gramotnosti v rodinách |
cs |
dc.title.alternative |
Education to Financial Literacy in Families |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2013-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis addresses the issue of factors that affect education in financial literacy within families. The theoretical part is specifically focused on the definition of financial literacy and its components and, consequently, on what is the relationship between financial litera-cy and the family, and how parents can influence their children to support their financial literacy a thus reduce the risk of their getting into problems. The practical part deals with quantitative research which focuses on the mapping of the resources that parents can use for the education in financial literacy of their children. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32116
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
rodinné finance
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
family finance
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account