dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Hrnčiříková, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T19:42:54Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T19:42:54Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21142
|
|
dc.description.abstract |
Základním cílem této práce je najít cestu k resocializaci jedinců za pomoci skautingu jako výchovně vzdělávací aktivity v podmínkách výchovného zařízení. Vzhledem k tomu, že ve výchovných zařízeních jsou děti z různého prostředí, jako je kupříkladu prostředí patologické v rámci rodiny, děti s různým mentálním i zdravotním postižením může tato metoda najít své uplatnění v oblasti výchovy i vzdělávání. Jedná se v podstatě o formu alternativního přístupu v oblasti výchovného procesu. Tato alternativní forma výchovy a vzdělávání, která může působit v širokém spektru rozvoje kognitivních i sociálních vlastností dětí, je jistě jednou z možností alternativního způsobu edukačního procesu, ale zároveň návratem k tomu, co je člověku nejbližší a tím je jistě příroda a zdravý životní styl. Teoretická část naší práce se především zabývá skautskými sdruženími a spolky jako výchovně vzdělávací aktivita a slouží k vyjasnění popisované problematiky. V další části se zabýváme samotnou metodou aplikace skautingu ve formě her a v návaznosti na resocializační proces při působení na děti z výchovného zařízení. Jedná se především o popis činnosti a praktické využití v rámci resocializace i edukace v takovémto typu zařízení. Pro dokreslení problematiky je rovněž nutné porovnat prostředí, psychologii osobnosti a samotnou problematiku výchovy. V praktické části práce se zabýváme výzkumem názorů a postojů jedinců na skauting, jeho využití v resocializační výchově a porovnání klasických a alternativních metod resocializační výchovy v rámci institucionální výchovy. Zároveň se zabýváme dílčími cíli, zkoumáním a odpovědí na stanovené otázky. V závěru práce jsou shrnuty získané výsledky výzkumu a zároveň stanovujeme jistá doporučení pro zavedení do praxe. |
cs |
dc.format |
71 s. (103 875 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
1715250 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
skauting
|
cs |
dc.subject |
resocializace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
alternativní
|
cs |
dc.subject |
příroda
|
cs |
dc.subject |
Junák
|
cs |
dc.subject |
Svojsík
|
cs |
dc.subject |
scouting
|
en |
dc.subject |
rehabilitation
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
alternative
|
en |
dc.subject |
nature
|
en |
dc.subject |
Scout Svojsík
|
en |
dc.title |
Skauting a jeho vliv při resocializaci jedinců ve výchovném ústavu |
cs |
dc.title.alternative |
Scouting and its Affect on Rehabilitation of Individuals in a Correctional Facility |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this work is to find the path to rehabilitation of individuals with the help of Scouting as educational activities in terms of educational facilities. Given that the educational institutions are children from different backgrounds, such as, for example, pa-thological environment within the family, children with various mental and physical disabi-lities, this method may find its application in the field of education and training. It is basi-cally a form of al-ternativního approach in the educational process. This alternative form of education that can be applied in a wide range of cognitive de-velopment and social characteristics of children, is certainly one possible alternative way educational process, but also a return to what is closest to man and it is certainly natural and healthy lifestyle. The theoretical part of our work is primarily concerned with Scout associations and clubs as educational activities and helps to clarify the issues discussed. The next part deals with the application of method scouting in the form of games and following the resocia-fic process when exposed to children from an educational facility. This is essentially a descrip-tion of the activities and practical use in the rehabilitation and education in such type of devices. To illustrate the issue is also necessary to compare the environment, personality psychology, and the possible issues-education. In the practical part of the work involved in research, opinions and attitudes of indivi-duals to skautig, its use in education and re-socialization comparison of classical and alter-native methods resoci-alizační education in the institutional education. At the same time, we deal with sub-targets, and exploring answers to the questions. The conclusion summarizes the results of research and also specifies some recommen-dations for implementation. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32167
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
výchovné ústavy pro mládež
|
cs |
local.subject |
Svojsík, Antonín Benjamin, 1876-1938
|
cs |
local.subject |
oddíly skautské
|
cs |
local.subject |
resocializační pedagogika
|
cs |
local.subject |
juvenile corrections
|
en |
local.subject |
Svojsík, Antonín Benjamin, 1876-1938
|
en |
local.subject |
scout troops
|
en |
local.subject |
resocialization pedagogy
|
en |