Rovné příležitosti ve vědeckém prostředí jako forma sociální inovace

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rovné příležitosti ve vědeckém prostředí jako forma sociální inovace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Palovčíková, Geraldina
dc.contributor.author Šolcová, Barbora
dc.date.accessioned 2013-10-06T18:52:20Z
dc.date.available 2013-10-06T18:52:20Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21072
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na problematiku zajišťování rovných příležitostí ve vědeckém prostředí jako formy sociální inovace, jež přispívají k obohacení vědy o potenciál žen i mužů. Teoretická část je zaměřena na obecné zajištění genderové rovnosti, na příčiny nižšího zastoupení žen ve vědě v návaznosti na ženskou dvojroli a aktivity slaďování rodinného a pracovního života. Zároveň se zabývá možnými nástroji sociální pedagogiky na podporu rovných příležitostí. Praktická část se věnuje zhodnocení genderové rovnosti akademických pracovníků na Veterinární a farmaceutické univerzitě Brno, jehož výstupem jsou návrhy konkrétních opatření na zlepšení oblasti rovných příležitostí. cs
dc.format 93 s. (140 535 znaků) cs
dc.format.extent 4224702 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Gender cs
dc.subject genderové stereotypy ve vědeckém prostředí cs
dc.subject rovné příležitosti cs
dc.subject slaďování rodinného a pracovního života cs
dc.subject analýza genderové rovnosti cs
dc.subject Veterinární a farmaceutická univerzita Brno cs
dc.subject Gender en
dc.subject gender stereotypes in a scientific environment en
dc.subject equal opportunities en
dc.subject harmonising work-life balance en
dc.subject gender equality analysis en
dc.subject University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno en
dc.title Rovné příležitosti ve vědeckém prostředí jako forma sociální inovace cs
dc.title.alternative Equal Opportunities in Scientific Environment As a Form of Social Innovation en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Dalajka, Jiří
dc.date.accepted 2013-05-14
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the issue of ensuring equal opportunities in a scientific environment and academia as a form of social innovation, which can enrich science with the potential of men and women alike. The theoretical parts focuses on ensuring gender equality in general, on the causes of lower representation of women in science related to the dual role of women and harmonising work-life balance. It also deals with potential tools of social pedagogy to encourage equal opportunities. The practical part is dedicated to evaluating gender equality of academic staff at the University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno, resulting in suggestions of specific measures to attain improvements in the equal opportunities area. en
dc.description.department Katedra psychologie cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 29137
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-01-13
local.subject vědci cs
local.subject vědkyně cs
local.subject rovnost mužů a žen cs
local.subject scientists en
local.subject women scientists en
local.subject gender equality en


Files in this item

Files Size Format View
šolcová_2013_dp.pdf 4.028Mb PDF View/Open
šolcová_2013_vp.doc 36.5Kb Microsoft Word View/Open
šolcová_2013_op.zip 15.11Kb Unknown View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account