Pohled rodičů na inkluzivní vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Provazníková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T18:41:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T18:41:32Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21054
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na integraci a inkluzivní formu vzdělávání. Nejprve jsou obecně vymezeny pojmy integrace/inkluze. Další kapitola pojednává o vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami; charakteristika dle školského zákona, specifikace forem integrace těchto žáků do běžné základní školy. Ve třetí kapitole se čtenář dozví jaké jsou výhody a těžkosti inkluzivního vzdělávání a jakým způsobem je zajištěna podpora inkluzivní praxe. Třetí kapitolu uzavírá část zaměřena na významného činitele inkluzivního vzdělávání a tím je rodina. Praktická část se věnuje pohledu rodičů na inkluzivní vzdělávání. Názor rodičů byl zjišťován dotazníkovou metodou. Cílem této práce bylo zjistit, zda rodiče souhlasí s integrací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní školy; zda rodiče rozumí pojmům pedagogická integrace a inkluzivní forma vzdělávání. |
cs |
dc.format |
57 s. |
cs |
dc.format.extent |
7224854 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
integrovaný žák
|
cs |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
pupils with special needs
|
en |
dc.subject |
integrated pupil
|
en |
dc.subject |
teacher's aide
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.title |
Pohled rodičů na inkluzivní vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Views of Parents on Inclusive Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the integration and inclusive form of education. First, there are generally defined concepts of integration / inclusion. The next chapter deals with the education of pupils with special educational needs a brief description according to the Education Law, the possible forms of integration of pupils with special educational needs in primary schools are mentioned too. In the third chapter is explained to readers what the advantages and difficulties of inclusive education are, how inclusive practise is supported in real and family as an important factor. In the practical part is shown perspective of parents on inclusive education. The attitude of parents was ascertained by using questionnaires. The questionnaires were handed out to primary schools, then the results were analysed and interpreted. The target of this thesis was to determine whether the parents agree with the integration of pupils with special educational needs in primary school and whether notions of pedagogical integration and inclusive form of education are known to parents. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29018
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account