Využití matematických her v podmínkách preprimárního vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ficová, Lucia
|
|
dc.contributor.author |
Mezihoráková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T18:20:58Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T18:20:58Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21026
|
|
dc.description.abstract |
Práce poukazuje na význam využívání matematických her v podmínkách preprimárního vzdělávání jako prostředku k osvojení si základních matematických zručností a rozvoj lo-gického myšlení a představivosti. Zaobírá se hrou jako základním prostředkem k přiroze-nému získávání nových poznatků z oblasti matematiky a začlenění matematických her do podmínek mateřské školy. Cílem práce je poukázat na možnosti a význam začlenění ma-tematické hry do podmínek preprimárního vzdělávání prostřednictvím her, které byly podrobeny analýze, a následně byl jejich potenciál využitý v podmínkách mateřské školy. |
cs |
dc.format |
42 s. |
cs |
dc.format.extent |
7514459 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
matematická hra
|
cs |
dc.subject |
předmatematické činnosti
|
cs |
dc.subject |
preschool aged child
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
mathematical game
|
en |
dc.subject |
pre-math activities
|
en |
dc.title |
Využití matematických her v podmínkách preprimárního vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Utilization of mathematical games in pre-primary education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2013-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work highlights the importance of the use of mathematical games in the conditions of pre-primary education as the means of learning basic maths skills and developing logical thinking and imagination. It deals with a game as the primary means for the natural acqui-sition of new knowledge in the field of mathematics and the integration of mathematical games into the conditions of kindergartens. The aim is to highlight the possibilities and the importance of the integration of mathematical games into the conditions of pre-primary education through games that were analyzed, and subsequently their potential was used in the conditions of a kindergarten. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29735
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
matematické hry
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
mathematical recreations
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account