Úloha asistenta pedagoga při edukaci dítěte s poruchou autistického spektra v běžné základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Hrubá, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T17:13:21Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T17:13:21Z |
|
dc.date.issued |
2013-07-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20935
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá především funkcí asistenta pedagoga a žákem s poruchou autistického spektra. Teoretická část je zaměřena na legislativní vymezení, náplň práce a na požadavek na vzdělání u asistenta pedagoga. V diplomové práci jsou uvedeny poruchy autistického spektra u dětí a jejich problémové oblasti v rámci sociálního chování, komunikace a představivosti. Praktická část se snaží za pomoci kvalitativního výzkumu popsat úlohu asistenta pedagoga ve spolupráci s konkrétním žákem v běžné základní škole. |
cs |
dc.format |
80 s. |
cs |
dc.format.extent |
1890628 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
porucha autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
educational assistant
|
en |
dc.subject |
autistic spectrum disorder
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Úloha asistenta pedagoga při edukaci dítěte s poruchou autistického spektra v běžné základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
The role of the teaching assistant in education schoolchild with autism in mainstream primary school |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2013-09-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation deals especially with a function of an educational assistant and a pupil with an autistic spectrum disorder. Its theoretic part is focused on legislative determination of the educational assistant, his/her scope of employment and competence. There are autis-tic spectrum disorders of children along with their problem areas in reference to their social behavior, communication and imagination contained in this dissertation. The practical part seeks the help of qualitative research to describe the role of a teacher assistant in coopera-tion with a specific student in an elementary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32901
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-08-22 |
|
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
autisté
|
cs |
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
people with autism
|
en |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account