dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Popelková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:56:23Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:56:23Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20925
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma ? Zastoupení motivace ve vzdělávacím procesu žáka na středních odborných školách? má za cíl zpracovat a vyhodnotit motivaci žáků. Tato práce má část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je za pomocí odborné literatury zpracován pojem motivace, role pedagoga a rodiny při výchovně vzdělávacím procesu. V praktické části byl vytvořen dotazník, který byl předložen žákům vybrané školy: Střední škola gastronomie a obchodu Zlín. Získaná data byla vyhodnocena statistickými metodami a výsledky budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi. |
cs |
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma ? Zastoupení motivace ve vzdělávacím procesu žáka na středních odborných školách? má za cíl zpracovat a vyhodnotit motivaci žáků. Tato práce má část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je za pomocí odborné literatury zpracován pojem motivace, role pedagoga a rodiny při výchovně vzdělávacím procesu. V praktické části byl vytvořen dotazník, který byl předložen žákům vybrané školy: Střední škola gastronomie a obchodu Zlín. Získaná data byla vyhodnocena statistickými metodami a výsledky budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi. |
|
dc.format |
50 s. (10 587 znaků) |
cs |
dc.format |
50 s. (10 587 znaků) |
|
dc.format.extent |
2027070 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
potřeby
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
needs
|
en |
dc.title |
Zastoupení motivace ve vzdělávacím procesu žáka na středních odborných školách |
cs |
dc.title |
Zastoupení motivace ve vzdělávacím procesu žáka na středních odborných školách |
|
dc.title.alternative |
Representation of Motivation in the Educational Proces of Students in Secondary Vocational Schools |
en |
dc.title.alternative |
Representation of Motivation in the Educational Proces of Students in Secondary Vocational Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation ?Representation of motivation in education pupil in secondary schools? is to prepare and evaluate students motivation. The work has a theoretical part and a practical part. The theoretical part is using professional literature developed the concept of motivation and the role of the teacher and the family in the education-learning process them. In the practical part was a questionnaire that was submitted to selected students High School gastronomy and trade Zlín. The data were analyzed using statistical methods and the results will serve as a recommendation for pedagogical practice. |
en |
dc.description.abstract-translated |
The dissertation ?Representation of motivation in education pupil in secondary schools? is to prepare and evaluate students motivation. The work has a theoretical part and a practical part. The theoretical part is using professional literature developed the concept of motivation and the role of the teacher and the family in the education-learning process them. In the practical part was a questionnaire that was submitted to selected students High School gastronomy and trade Zlín. The data were analyzed using statistical methods and the results will serve as a recommendation for pedagogical practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31627
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
střední odborné školy
|
cs |
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
secondary vocational schools
|
en |
local.subject |
motivation to study
|
en |
local.subject |
learners
|
en |