dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Přikrylová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:39:46Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:39:46Z |
|
dc.date.issued |
2013-07-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20907
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této bakalářské práce je šikana mezi žáky druhého stupně základní školy. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, zabývá se vývojem osobnosti a popisuje druhy prevence. Cílem mé práce je zjistit, jaký druh šikany se nejčastěji objevuje mezi žáky 2. ZŠ, jak často jsou děti šikanovány, v jakém věku je nejčastější výskyt šikany a zda jsou děti s lepším prospěchem častěji šikanovány než děti s horším prospěchem. |
cs |
dc.format |
55 s. (63 528) |
cs |
dc.format.extent |
2216432 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
Chicane
|
en |
dc.subject |
agresion
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
prevence
|
en |
dc.title |
Šikana mezi žáky druhého stupně základní školy |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying among pupils of secondary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2013-09-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is bullying among pupils of secondary school. Theoretical fra-mework section describes the basic concepts involved in the development of personality and describes the types of prevention. The aim of my work is to determine what kind of bullying is most common among pupils of the 2ndSchool, how often children are bullied at what age is the most common occurrence of bullying and that children with better benefits more often bullied than children with poorer grades. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32892
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-08-23 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |