dc.contributor.advisor |
Vavřík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Stehlík, Stanislav
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:31:13Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:31:13Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20896
|
|
dc.description.abstract |
Budování imaginárních fantazijních identit bylo vždy v lidské historii považo-váno za součást dětství a dospívání. S rozvojem komunikačních technologií v kontextu ?společnosti volného času? (Keller J. Úvod do sociologie, Praha: Slon (2005) však tento fenomén dosáhl dříve nebývalé identity a rozšířil se i na starší vě-kové kategorie. V dnešní době existují formální i neformální sdružení a skupiny reprodukující realitu fantasy příběhů, ať už na online sítích, či fyzicky, kdy se setkávají na jejich bitevních setkáních, tzv. dřevárnách, desítky členů těchto společenstev různého věku, společenského postavení či pohlaví. V dnešní době také tento fenomén stále více proniká do České republiky, kdy se hráčské základny z původních několika členů rozrostly do množství několika desítek stále aktivních členů, a kdy zájem o podobné aktivity stále roste. Cílem mé bakalářské práce je být sondou do tohoto prostředí, pochopit chová-ní, postoje a názory osob z tohoto prostředí, jak vznikají a vyvíjejí se v čase. Hlavní zaměření práce bude na zjištění, jak jsou podobné akce organizovány a kým, zda vůbec a pokud ano, tak jaké formy hierarchie a nerovnosti mezi členy vznikají. Dále jaké hodnoty jsou v takovém prostředí ceněny a naopak jaké prohřešky postihovány. V neposlední řadě také budu chtít zjistit, do jaké míry se tento druh zábavy stává životním stylem a jak ovlivňuje ?civilní? život. |
cs |
dc.format |
89 s. (21 816 slov) |
cs |
dc.format.extent |
1575262 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fantazijní identity
|
cs |
dc.subject |
"společnost volného času"
|
cs |
dc.subject |
hierarchie
|
cs |
dc.subject |
životní styl
|
cs |
dc.subject |
imaginary fantasy indentity
|
en |
dc.subject |
"free time society"
|
en |
dc.subject |
hierarchy
|
en |
dc.subject |
life style
|
en |
dc.title |
"Hry na hrdiny" jako podnět pro sociální pedagogiku |
cs |
dc.title.alternative |
"Role Playing Games" As an Initiative for Social Pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fejová, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Building imaginary identity fantasy in human history has always been consi-dered a part of childhood and adolescence. With the development of communication technologies in the context of "free time" (Keller j. Introduction to sociology, Prague: Slon (2005), however, this phenomenon has reached a previously unprecedented identity and spread even to the older age category. Nowadays, there are formal and informal associations and groups that reproduce the reality of fantasy stories, whether they're on online networks, or physically, when they meet at their meetings, the so-called "battle. dřevárnách, dozens of members of these communities of different ages, social status, or sex. Nowadays also this phenomenon increasingly penetrates into the Czech Republic, where the player's base from the original number of members have grown in quantity several dozen are still active members, and when interested in similar activities continues to grow. The aim of my thesis is to be a probe into this environment, understand the be-haviors, attitudes and beliefs of the people in this environment, how they arise and evolve over time. The main focus of the work will be to determine how they are si-milar events organized, and by whom, if at all, and if so, what forms of hierarchy and inequality among members. Furthermore, what hodnosty in this environment are va-lued and subject to sanction. Last but not least I want to find out to what extent this kind of entertainment becomes a life style and how it affects the "civilian" life. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29040
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-23 |
|
local.subject |
on-line hry
|
cs |
local.subject |
sociální aspekty
|
cs |
local.subject |
online games
|
en |
local.subject |
social aspects
|
en |