Sociální aspekty finanční gramotnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mühlpachr, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Pecha, Karel
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:20:07Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:20:07Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20886
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem sociálních aspektů finanční gramotnosti. Přibližuje přístup vzdělávání ve finanční gramotnosti v rámci formálního vzdělávacího procesu v České republice. Představuje výchovu finanční gramotnosti jako cestu umožňující přiblížit studentům finanční svět a dát základ umět zacházet s penězi. Součástí práce je provedený výzkum, jehož cílem je zjištění současné připravenosti studentů žít ve světě financí v závislosti na typu škol. V práci jsou rovněž předloženy návrhy z pohledu sociální pedagogiky. |
cs |
dc.format |
57 |
cs |
dc.format.extent |
2069043 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ekonomika
|
cs |
dc.subject |
Finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční plánování
|
cs |
dc.subject |
mzda
|
cs |
dc.subject |
úrok
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
formální vzdělávací proces
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
Economics
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
financial planning
|
en |
dc.subject |
wages
|
en |
dc.subject |
interest
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
formal educational process
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.title |
Sociální aspekty finanční gramotnosti |
cs |
dc.title.alternative |
Social Aspects of Financial Literacy |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Laca, Slavomír |
|
dc.date.accepted |
2013-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the social aspects of financial literacy. Closer approach to financial literacy education in the formal education process in the Czech Republic. Presents financial literacy education as a way to allow students to bring the financial world and give a basis to be able to deal with money. The performed research to determine the current readiness of students to live in the world of finance, depending on the type of school. The paper also submitted proposals from the perspective of social pedagogy. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29164
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account