dc.contributor.advisor |
Šmahaj, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Jiříčková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:18:58Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:18:58Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20884
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o problematice informovanosti rodičů dětí s dysgrafií o písmu Comenia Script. V teoretické části podává ucelený přehled o dané problematice. Komplexně seznamuje se specifickými poruchami učení, především s dysgrafií. Zaměřuje se na její projevy, etiologii, diagnostiku a následnou reedukaci. Věnuje se také novému školnímu písmu Comenia Script, které bylo na konci letošního roku schváleno jako alternativa k běžně užívané abecedě, jež má vypracovanou speciální předlohu pro děti s dysgrafií. Dále poskytuje názory kvalifikovaných odborníků, kteří se na toto téma vyjádřili, a seznamuje s výsledky pilotního ověřování MŠMT, jež probíhalo od září 2010 do června 2012. Empirická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno prostřednictvím dotazníku a mapuje současný stav dané problematiky. Zjišťuje, jaká je informovanost rodičů dětí s dysgrafií o písmu Comenia Script a prezentuje jejich názory na tuto psací předlohu. |
cs |
dc.format |
72 s. (101 813 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2341109 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
specifické vývojové poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
dysgrafie
|
cs |
dc.subject |
dyslexie
|
cs |
dc.subject |
dysortografie
|
cs |
dc.subject |
dyskalkulie
|
cs |
dc.subject |
dyspraxie
|
cs |
dc.subject |
dysmuzie
|
cs |
dc.subject |
dyspinxie
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
Comenia Script
|
cs |
dc.subject |
Specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
Dysgraphia
|
en |
dc.subject |
Dyslexia
|
en |
dc.subject |
Dysortographia
|
en |
dc.subject |
Dyscalculia
|
en |
dc.subject |
Dyspraxia
|
en |
dc.subject |
Dysmusia
|
en |
dc.subject |
Dyspinxia
|
en |
dc.subject |
diagnostics
|
en |
dc.subject |
reeducation
|
en |
dc.subject |
Comenia Script
|
en |
dc.title |
Comenia Script z pohledu rodičů dětí s dysgrafií |
cs |
dc.title.alternative |
Comenia Script from the Perspective of Parents of Children with Dysgraphia |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with the issue of awareness among parents of children with dysgraphia about Comenia Script font. The theoretical part provides a comprehensive overview of the subject. Comprehensively acquainted with Specific learning disabilities especially with dysgraphia. It focuses on the manifestations, etiology, diagnostics and subsequent reeducation. It also devotes to the new school writting called Comenia Script, which was at the end of this year approved as an alternative to the commonly used alphabet, which has developed a special artwork for children with dysgraphia. It also provides opinions of qualified experts on the subject expressed, and presents the results of pilot tests of the Ministry of Education, which took place from September 2010 to June 2012. The empirical part describes research which was conducted through questionnaires and surveys the current state of the problem. It is figuring out what is the awareness of parents of children with dysgraphia about the Comenia Script font and presented their views on the draft writing. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31114
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
ručně psané písmo
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
dysgrafie
|
cs |
local.subject |
handwriting
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
agraphia
|
en |