dc.contributor.advisor |
Hnátek, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Mašláň, Zbyněk
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:08:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:08:25Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20870
|
|
dc.description.abstract |
Moje bakalářská práce je zaměřena na problematiku managementu rodinných firem v České republice. Jelikož je tato forma podniku v porovnání s jinými poměrně specifická, bylo potřeba se na tyto specifika důkladněji zaměřit a to především na to zásadní, což je propojení rodiny a podnikání. Rodinné podnikání je tedy především otázkou socioekonomickou. Teoretická část popisuje rodinné podnikání a jeho charakteristické rysy. Vzhledem k tomu, že stále neexistuje žádná ustálená definice toho to podnikání, jsou zde uvedeny tři možné definice, z nich každá pohlíží na rodinné podniky z jiného úhlu pohledu. Poměrně obsáhlá část je také věnována historii a vývoji rodinných firem. Déle jsou zde zahrnuty kapitoly o významu tohoto podnikání a především dopadu na regionální rozvoj v České republice. Teoretická část se také zaměřuje na význam rodiny a její vliv na chod firmy, firemní kultury a hodnot. Poslední kapitola teoretické části se zabývá managementem rodinných firem. Praktická část mojí práce je pojata formou dotazníku s otevřenými otázkami. V tomto průzkumu jsou zahrnuty tři české rodinné firmy. Každá z těchto firem se mimo jiné liší svou velikostí, oborem podnikání a strukturou. Majitelům těchto firem byly položeny otázky, vykonstruovány na základě poznatků získaných v teoretické části. Tato analytická část dále obsahuje základní informace o jednotlivých podnicích, jejich struktuře a počtu rodinných a nerodinných zaměstnanců. Na konci praktické části jsou výsledky mého výzkumu shrnuty a zhodnoceny. |
cs |
dc.format |
49 s. (68 366 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
980649 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodinný podnik
|
cs |
dc.subject |
kultura podniku
|
cs |
dc.subject |
firemní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
rodinní příslušníci
|
cs |
dc.subject |
management
|
cs |
dc.subject |
regionální rozvoj
|
cs |
dc.subject |
následnictví
|
cs |
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
family business
|
en |
dc.subject |
company culture
|
en |
dc.subject |
company values
|
en |
dc.subject |
family members
|
en |
dc.subject |
management
|
en |
dc.subject |
regional development
|
en |
dc.subject |
succession
|
en |
dc.subject |
relationships
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Managing a Family Business in the Czech Republic |
cs |
dc.title.alternative |
Managing a Family Business in the Czech Republic |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrušecká, Denisa |
|
dc.date.accepted |
2013-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor?s thesis is focused on issue of family business management in the Czech Republic. As this form of business is relatively specific in comparison to others, it was necessary to explore these specifics in depth, especially the most important one which is the interconnection of family and business. Thus it is a socio-economic phenomenon. The theoretical part deals with family business and its characteristic features. As there is no fixed definition of this type of undertaking, it includes three possible definitions, each of these definitions describes family undertaking from different point of view. Relatively extensive part is also devoted to history and development of family companies. In addition to that there are chapters concerning importance of such business and its impact on regional development in the Czech Republic. The theoretical part is also focused on the importance of family and its influence on business policy, its culture and values. Last chapter of this part deals with family business management. The analytical part of my bachelor?s thesis is conceived in form of questionnaire with open questions. In this research there are three Czech family businesses included and each of them differs in its size, field of undertaking and structure. The owners of these companies were asked the questions, constructed on knowledge gained in the theoretical part. This analytical part also includes the basic information about particular companies, its structure and number of family/ non-family employees. At the end of this section, there is a summary and evaluation of my research. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
neobhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/224
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
30946
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|