Inkluze ve vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluze ve vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tannenbergerová, Monika
dc.contributor.author Rolencová, Magda
dc.date.accessioned 2013-10-06T16:02:25Z
dc.date.available 2013-10-06T16:02:25Z
dc.date.issued 2012-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20863
dc.description.abstract Moje bakalářské práce je zaměřena na rovné právo všech dětí ke vzdělání, inkluzivní vzdělávání. Vzhledem k rozsahu práce se nezabývám celou oblastí inkluzivního vzdělávání, ale pouze jeho sociální stránkou. V teoretické části uvádím informace odborníků jednak o pojmu inkluzivní vzdělávání a pojmech souvisejících, dále důvody, které vedly k jeho vzniku. Jde především o důvody vycházející z vývoje moderní a postmoderní společnosti. V druhé části mé práce, empirické se snažím pomocí drobného sociologického výzkumu odhalit vývoj interpersonálních vztahů v klimatu třídy a školy, která se profiluje inkluzivním vzděláváním a školy a třídy běžné, kde se vzdělávají žáci intaktní a v samostatné třídě žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě analýzy a interpretace, kdy jsem porovnala výsledky svého výzkumu v obou typech škol, jsem došla k závěru, že prostředí školy profilující se inkluzivním vzděláváním pozitivněji ovlivňuje klima třídy a školy, než prostředí školy s vzděláváním běžným. cs
dc.format 74 s. cs
dc.format.extent 714578 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Socializace cs
dc.subject integrace cs
dc.subject reintegrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject integrované vzdělávání cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject intaktní děti cs
dc.subject děti se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject pozitivní cs
dc.subject negativní vyloučení ze společnosti cs
dc.subject prosociální chování cs
dc.subject altruismus cs
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject globalizace cs
dc.subject etnikum cs
dc.subject patologické jevy cs
dc.subject PPP cs
dc.subject SPC cs
dc.subject axiologie cs
dc.subject etická výchova cs
dc.subject xenofobie cs
dc.subject stereotypní pohled cs
dc.subject předsudky cs
dc.subject rasismus cs
dc.subject segregace cs
dc.subject diskriminace cs
dc.subject přípravný ročník cs
dc.subject edukační prostředí cs
dc.subject klima cs
dc.subject atmosféra školy cs
dc.subject třídy cs
dc.subject klima učitele cs
dc.subject Socialization en
dc.subject integration en
dc.subject reintegration en
dc.subject inclusion en
dc.subject integrated education en
dc.subject inclusive educati-on en
dc.subject intact children en
dc.subject children with special educational needs en
dc.subject positive en
dc.subject negative social exclu-sion en
dc.subject prosocial behavior en
dc.subject altruism en
dc.subject multicultural education en
dc.subject globalization en
dc.subject ethnicity en
dc.subject patho-logy en
dc.subject PPP en
dc.subject SPC en
dc.subject axiology en
dc.subject ethics education en
dc.subject xenophobia en
dc.subject the stereotypical view en
dc.subject prejudice en
dc.subject racism en
dc.subject segregation en
dc.subject discrimination en
dc.subject preliminary year en
dc.subject educational environment en
dc.subject the climate en
dc.subject the atmosphere of the school en
dc.subject class en
dc.subject teacher climate en
dc.title Inkluze ve vzdělávání cs
dc.title.alternative Inclusion in Education en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Slováková, Gabriela
dc.date.accepted 2013-06-05
dc.description.abstract-translated My bachelor work describes and examines the straight right of all children to education, inclusive education. Due to the scope of work I do not mention all areas of inclusive education, but only its social side. The theoretical part includes the expert information both on the concept of inclusive education and related terms, as well as the reasons that led us to its creation. This mainly concerns the reasons based on the development of modern and en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 29000
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-29


Files in this item

Files Size Format View
rolencová_2013_bp.pdf 697.8Kb PDF View/Open
rolencová_2013_vp.doc 93Kb Microsoft Word View/Open
rolencová_2013_op.doc 32.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account