dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Rolencová, Magda
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:02:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:02:25Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20863
|
|
dc.description.abstract |
Moje bakalářské práce je zaměřena na rovné právo všech dětí ke vzdělání, inkluzivní vzdělávání. Vzhledem k rozsahu práce se nezabývám celou oblastí inkluzivního vzdělávání, ale pouze jeho sociální stránkou. V teoretické části uvádím informace odborníků jednak o pojmu inkluzivní vzdělávání a pojmech souvisejících, dále důvody, které vedly k jeho vzniku. Jde především o důvody vycházející z vývoje moderní a postmoderní společnosti. V druhé části mé práce, empirické se snažím pomocí drobného sociologického výzkumu odhalit vývoj interpersonálních vztahů v klimatu třídy a školy, která se profiluje inkluzivním vzděláváním a školy a třídy běžné, kde se vzdělávají žáci intaktní a v samostatné třídě žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě analýzy a interpretace, kdy jsem porovnala výsledky svého výzkumu v obou typech škol, jsem došla k závěru, že prostředí školy profilující se inkluzivním vzděláváním pozitivněji ovlivňuje klima třídy a školy, než prostředí školy s vzděláváním běžným. |
cs |
dc.format |
74 s. |
cs |
dc.format.extent |
714578 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Socializace
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
reintegrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
intaktní děti
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
pozitivní
|
cs |
dc.subject |
negativní vyloučení ze společnosti
|
cs |
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
altruismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
PPP
|
cs |
dc.subject |
SPC
|
cs |
dc.subject |
axiologie
|
cs |
dc.subject |
etická výchova
|
cs |
dc.subject |
xenofobie
|
cs |
dc.subject |
stereotypní pohled
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
rasismus
|
cs |
dc.subject |
segregace
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
přípravný ročník
|
cs |
dc.subject |
edukační prostředí
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
atmosféra školy
|
cs |
dc.subject |
třídy
|
cs |
dc.subject |
klima učitele
|
cs |
dc.subject |
Socialization
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
reintegration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integrated education
|
en |
dc.subject |
inclusive educati-on
|
en |
dc.subject |
intact children
|
en |
dc.subject |
children with special educational needs
|
en |
dc.subject |
positive
|
en |
dc.subject |
negative social exclu-sion
|
en |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.subject |
altruism
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
ethnicity
|
en |
dc.subject |
patho-logy
|
en |
dc.subject |
PPP
|
en |
dc.subject |
SPC
|
en |
dc.subject |
axiology
|
en |
dc.subject |
ethics education
|
en |
dc.subject |
xenophobia
|
en |
dc.subject |
the stereotypical view
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
racism
|
en |
dc.subject |
segregation
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
preliminary year
|
en |
dc.subject |
educational environment
|
en |
dc.subject |
the climate
|
en |
dc.subject |
the atmosphere of the school
|
en |
dc.subject |
class
|
en |
dc.subject |
teacher climate
|
en |
dc.title |
Inkluze ve vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Inclusion in Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slováková, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor work describes and examines the straight right of all children to education, inclusive education. Due to the scope of work I do not mention all areas of inclusive education, but only its social side. The theoretical part includes the expert information both on the concept of inclusive education and related terms, as well as the reasons that led us to its creation. This mainly concerns the reasons based on the development of modern and |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29000
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-29 |
|