dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Matějková, Dita
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T15:37:35Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T15:37:35Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20834
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá využitím keramiky jako volnočasové aktivity u dětí předškolního věku a jejím možným zahrnutím do předškolní výchovy. V teoretické části jsou zahrnuty základní pojmy týkající se vývojových specifik dítěte předškolního věku, nejvíce je tato část zaměřena na motorický vývoj, v návaznosti na úzkou souvislost při práci s keramikou. Přiblížen je také na celkově fyzický, ale také sociální rozvoj dítěte v předškolním věku. Další samostatná kapitola se zabývá volnočasovými aktivitami, hlavně volnočasovými aktivitami uskutečňovanými v předškolním vzdělávání a pedagogikou volného času. Poslední kapitola je spojena s praktickou částí, tedy s keramikou, zde jsou vysvětleny základní pojmy spojené s prací s keramickou hlínou, postupy práce, potřebné pomůcky a zvláštnosti práce s malými dětmi. Praktická část je projekt keramického kroužku vhodného pro práci s dětmi předškolního věku. Projekt zahrnuje všechny potřebné informace pro práci s keramickou hlínou a přesné, podrobné informace k jednotlivým činnostem v projektu uvedených. K jednotlivým činnostem jsou přiloženy i fotografie pro lepší porozumění. Část projektu byla ověřena v mateřské škole a následně zhodnocena na konci praktické části. |
cs |
dc.format |
84 s. (84 381 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
4484438 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Keramika
|
cs |
dc.subject |
keramická hlína
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
volnočasové aktivity
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
zájmový kroužek
|
cs |
dc.subject |
ceramics
|
en |
dc.subject |
ceramic clay
|
en |
dc.subject |
leisure time
|
en |
dc.subject |
leisure time activities
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
kindergadren
|
en |
dc.subject |
hobby group
|
en |
dc.title |
Možnosti psychomotorického i sociálního rozvoje dětí předškolního věku prostřednictvím práce v keramickém kroužku |
cs |
dc.title.alternative |
The Possibilities of Psycho-motoric and Social Development in Preschool Age Children via Work in a Ceramic Hobby Group |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Szimethová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2013-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with use of ceramics as a leisure time activity for children of preschool age and the possibility of its incomporation into preschool education. In theore-tical part are included basic concepts related to specific of the children's development. Most of all this part is focused on development of motor skills related to close connection during work with ceramics. Also is approched overall physical and social development of preschool age. Another separate chapter deals with leisure time activities mainly activities carried out while preschool education and pedagogy of leisure time. Last chapter is con-nected with practical part where are subscribed basic concepts related with ceramic clay, workflow, equipment and peculiarities of working with children. Practical part is project of ceramic lessons suitable for children of preschool age. Project includes all informations needed for work with ceramics and exact informations for every operation therein. Pictures attached for better understanding of each operation. Part of this project had been verified in kindergarten then assessed at the end of practical part of this desertation. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29880
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
volnočasové aktivity
|
cs |
local.subject |
psychomotorická terapie
|
cs |
local.subject |
výtvarné práce
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
leisure time activities
|
en |
local.subject |
psychomotor therapy
|
en |
local.subject |
handicraft
|
en |