[NEOBHÁJENO] Využití přírodnin ve výtvarných činnostech dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Szimethová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T15:31:18Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T15:31:18Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20827
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o teoretických základech výtvarné výchovy, rozlišuje tradiční a netradiční materiál vhodný pro výtvarnou výchovu a vymezuje výtvarnou výchovu v kurikulu (RVP PV). Dále je pozornost věnována pojmu projekt, projektovému vyučování a jsou představeny jednotlivé fáze projektu. Praktická část práce představuje návrh projektu pro předškolní vzdělávání zaměřující se především na výtvarnou výchovu. Následuje jeho realizace a evaluace jednotlivých dnů. Závěr práce je věnován doporučení změn pro praxi do budoucna. Cíl bakalářské práce je vytvořit a v praxi ověřit výtvarný projekt. |
cs |
dc.format |
58 s. (72 839 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2814075 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
projektová výuka
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
přírodní materiály
|
cs |
dc.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
project based learning
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
natural materials
|
en |
dc.subject |
art education
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Využití přírodnin ve výtvarných činnostech dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
The Use of Natural Products in Art Activities of Preschool Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor?s thesis discusses the theoretical found ations of art, distinguishes traditional and non-traditional material suitable for art and defines art education in the curriculum (RVP, PV). Attention is also paid to the koncept of the project, project teaching and introduces each phases of the project. The practical part of the thesis presents a design of project for pre-school education focusing especially on art. The following is the realization and eva-luation of individual days. The conclusion is devoted to recommendations for changes in future practice. The aim of this bachelor?s thesis is to create and verify in practice art pro-ject. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
neobhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/224
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29730
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
výtvarné materiály
|
cs |
local.subject |
dětská umělecká tvorba
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
artistic materials
|
en |
local.subject |
children’s art
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account