Sociální klima třídy pohledem žáka
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Kozmín, František
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T15:26:02Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T15:26:02Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20821
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem diplomové práce je problematika psychosociálního klimatu školní třídy. V teoretické části se věnuji představení základní terminologie. Blíže popisuji vztahy utvářející klima třídy, přístupy ke zkoumání klimatu a způsoby, jak klima ve třídě měřit. V praktické části se zabývám představením jednotlivých fází výzkumného šetření, které jsem pomocí výzkumného nástroje realizoval v konktrétních školních třídách, a to včetně interpretace zjištěných výsledků a ověření hypotéz výzkumu. |
cs |
dc.format |
82 s. |
cs |
dc.format.extent |
1487317 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
typy klimatu
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
třídní učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
dotazník CES
|
cs |
dc.subject |
způsoby měření klimatu třídy
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
class
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
types of the climate
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
class teacher
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
relations
|
en |
dc.subject |
Classroom Environment Scale
|
en |
dc.subject |
CES
|
en |
dc.subject |
ways to measure school climate
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Sociální klima třídy pohledem žáka |
cs |
dc.title.alternative |
Social Class Climate from Student's Point of View |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2013-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the problems of class climate. The theoretical part introduces the main survey of terms from this field. I explain the relations which can form the class climate and the approaches and the methods to measure it. The practical part deals with the parts of the research which was realized through the questionnaire in the classes. The presentation of research results and the research hypotheses is included. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31841
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account