dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Brlicová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T13:24:43Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T13:24:43Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20694
|
|
dc.description.abstract |
Práce je věnovaná prospěchově slabým žáků střední odborné školy a jejich postojům ke škole a vzdělávání. Teoretická část se zabývá vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky, pedagogické psychologie a sociální psychologie, které souvisí s problematikou školního prospěchu, školního (ne)úspěchu a rodinného zázemí Praktická část je věnována analýze postojů prospěchově slabých žáků střední odborné školy ze Vsetína. Pomocí dotazníkového šetření u těchto žáků, bylo zjišťováno, jaké postoje zaujímají ke škole a vzdělávání a z jakého rodinného prostředí pocházejí. |
cs |
dc.format |
93. |
cs |
dc.format.extent |
17749403 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školní prospěch
|
cs |
dc.subject |
neprospěch
|
cs |
dc.subject |
školní úspěch
|
cs |
dc.subject |
neúspěch
|
cs |
dc.subject |
vztah ke škole a vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school performance
|
en |
dc.subject |
poor school performance
|
en |
dc.subject |
school success
|
en |
dc.subject |
failure
|
en |
dc.subject |
relationship to school and educatio
|
en |
dc.title |
Postoje prospěchově slabých žáků SOŠ Vsetín ke škole a vzdělávání vzhledem ke kvalitě rodinného zázemí |
cs |
dc.title.alternative |
Attitudes of Unsuccessful Pupils at Secondary Vocational School in Vsetín to School and Education based on the Family Background Quality |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is devoted to grades weak secondary vocational school pupils and their attitudes to school and education. The theoretical part deals with the definitions and theoretical foundations of pedagogy, educational psychology and social psychology, related to the issue of school performance, school success (failure) and family background. The practical part is devoted to the grades weak Vsetín secondary school pupils attitudes analysis. Using questionnaires for the pupils, it was investigated what their attitudes to school and education are and what family background they come from. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31622
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
střední odborné školy
|
cs |
local.subject |
školní neúspěšnost
|
cs |
local.subject |
Vsetín (Česko)
|
cs |
local.subject |
secondary vocational schools
|
en |
local.subject |
school unachievement
|
en |
local.subject |
Vsetín (Czechia)
|
en |